Hvem skal betale udbedring?

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Hvem skal betale udbedring?

Indlægaf SøsW » 7/11/2014 10:14

Hej,

Jeg har netop modtaget en skrivelse vedrørende gennemtæring af et rør hos min nye underbo. Røret går ml. min vandlås og foreningens faldstamme.
Der er også medsendt et billede. Det er tydeligt at det ikke er af nyere dato - gennemtæringen.

Jeg overtog en andelslejlighed 1.5.2014 fra et par. Min daværende underbo var ligeledes et par, og i øvrigt forældre til manden i det par jeg overtog fra. De havde alle boet her i mange år.
Lejligheden under mig er blevet solgt og vedkommende - min nye underbo - overtog for lidt over en måned siden. Brevet fremkommer nu 5.11.2014. Og ejendomsfunktionæren gør opmærksom på, at jeg skal forestå udbedringen.

I min optik er det med forsæt at min daværende underbo har ventet og ikke kontaktet hverken mig eller deres egen søn og svigerdatter, og at det først fremkommer nu fra min nye underbo.
Er der ikke noget med en 6 måneders regel?

Hvordan står jeg i denne sag?

Mvh
Søs
SøsW
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 7/11/2014 10:04

Re: Hvem skal betale udbedring?

Indlægaf molan » 6/01/2015 11:52

Det afhænger af hvad vedtægterne siger angående vedligehold af rør, det er ofte sådan at de rør der ikke er fælles står andelhaverne selv for og forening står for de rør som er fælles. Men det afhænger som sagt af jeres vedtægter.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron