Bolig-haj udnytter min andel

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Bolig-haj udnytter min andel

Indlægaf Udlejer af andel » 9/12/2014 13:41

Hej,

Jeg har lejet min andelslejlighed ud med en kontrakt på et år.

Min lejer har en husleje der er særdeles rimelig. Nu viser det sig, at lejeren lejer den videre til en overpris og tjener et stort beløb per måned på at have studerende boende i lejligheden, mens vedkommende bor på en anden adresse. Sammen med bestyrelsen vil jeg gerne have afbrudt kontrakten så hurtigt som muligt, så en reel lejer kan overtage lejligheden.

Kontrakten er en standard-kontrakt, hvor det er specificeret, at lejligheden ikke må lejes videre til andre. Hvad er de generelle regler for at ophæve kontrakten ved denne type af misligholdelse, der er sket her?

På forhånd tak.
Fra en skuffet udlejer
Udlejer af andel
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 9/12/2014 13:17

Re: Bolig-haj udnytter min andel

Indlægaf kimsejersen » 27/12/2014 07:33

Du skal have fat i foreningens advokat eller administrator, som kan hjælpe dig med de næste par trin. Hvis det er specificeret i lejeaftalen - og denne er fremstillet kva gældende lovgivning - får du ingen problemer med at få drønet vedkommende ud. Du kan også kontakte vedkommendes lejere og få dem med på vognen. Det lyder til, at de kan have en god sag mod ham eller hende ift. lejeloven.

MVH Kim S, Bestyrelsen
A/S Humlegården, Kbh. V.
kimsejersen
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 12/11/2014 22:32


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster

cron