Enerådig formand

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Enerådig formand

Indlægaf NoName » 15/04/2015 15:15

Helt kort ... hvad gør man som andelshaver, når man er havnet i en forening hvor der sidder en altdominerende formand, som helt alene bestemmer hvem der må få og hvem der ikke må få?
Bestyrelsen består af formanden, samt 2 medlemmer som han kontrollere 100 %.
Men hvordan finder jeg retfærdighed i denne situation?
Alle boligerne i afdelingen har fået gennemgang og er blevet istandsat, men bare ikke min.
Formanden undlader at svare på mine henvendelser, og de andre 2 bestyrelsesmedlemmer har fået mundkurv på.
Men hvordan kan bare en person nærmest udråbe sig selv til formand, kasser og lokal politimand, bare fordi ingen andre ønsker posten?
Jeg har siden mit køb af andelsbeviset betalt næsten 100.000 kr. i fællesudgifter. Men bare jeg skal have lavet det mindste, som tilhøre boligen, så må jeg - modsat de andre - selv betale.
Jeg ved jo godt den lette løsning er og flytte, men det kan bare ikke være rigtigt.
NoName
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15/04/2015 14:35

Re: Enerådig formand

Indlægaf Chrissander » 16/04/2015 07:53

Hej Noname

Hvis i har en Administrator/Advokat, så skriv en skriftlig klage til denne, over den adfærd du beskriver.
Hvis i ikke har en sådan, da send et anbefalet brev til bestyrelsen, hvor du udbeder dig svar på div forhold. Bestyrelsesformanden påføre dig en udgift, som andre ikke har... Det er forskelsbehandling og ulovligt.
Du har stort set kun 2 muligheder for at bekæmpe en sådan formand.... Flytte eller hyre en Advokat.
Chrissander
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 32
Tilmeldt: 26/02/2011 12:42

Re: Enerådig formand

Indlægaf molan » 16/04/2015 08:49

Chrissander skrev:Hej Noname

Hvis i har en Administrator/Advokat, så skriv en skriftlig klage til denne, over den adfærd du beskriver.
Hvis i ikke har en sådan, da send et anbefalet brev til bestyrelsen, hvor du udbeder dig svar på div forhold. Bestyrelsesformanden påføre dig en udgift, som andre ikke har... Det er forskelsbehandling og ulovligt.
Du har stort set kun 2 muligheder for at bekæmpe en sådan formand.... Flytte eller hyre en Advokat.


Sørgeligt men sandt.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron