Arbejdsweekender og gebyr

Om husorden, vedtægter og vedtægtsbestemmelser som ikke er omtalt i en anden tråd

Arbejdsweekender og gebyr

Indlægaf KNA » 17/06/2015 18:32

Hej allesammen.
Jeg går direkte til sagen.

I 2009 blev det bestemt at vi skulle have arbejdsweekender - 2 i foråret og 2 i efteråret - og at bøde for udeblivelse skulle være 1.000 kr. Jeg deltog ikke i det møde, men det gjorde jeg i 2014, da man ville sætte gebyret op til 2.000 kr.
Det blev ved uærligt spil vedtaget (da der var ligefordeling mellem ja og nej, trak bestyrelsen en ja stemme mere ind fra gården), og selvom jeg protesterede højlydt faldt en veltilfreds bestyrelse til pennen og skrev det nye gebyr på listen.

Sidst i 2014, holdt bestyrelsen et møde, og aftalte at de ville annullere efterårsweekenderne (hvor jeg og min kone plejer at deltage), hvilket de omdelte på en A4 side. Min kopi er formentlig forsvundet i reklamer, for jeg har ikke set den.
I indkaldelsen til arbejdsweekenderne i foråret 2015, stod der at der ikke kom flere indkaldelser, og jeg forstod at det var til forårs-arbejdsdagene, for der står i vores vedtægter at vi har forår og efterår.

Derfor fik jeg ikke meldt mig på, og selvom jeg har tilbudt min hjælp, ene mand at udføre en opgave, så vil de ikke samarbejde. De er pengegriske og har allerede lavet regnskab med mine 2.000 kr i spil.

Er jeg virkelig tvunget til at betale 2.000 kr?

På forhånd tak.
Kim Andersen.
KNA
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 10/09/2013 10:10

Re: Arbejdsweekender og gebyr

Indlægaf molan » 18/06/2015 09:11

molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15

Re: Arbejdsweekender og gebyr

Indlægaf KNA » 20/06/2015 09:24

Hej molan.
Jeg har læst det dokument. Det er jo almen viden.
Mit spørgsmål går mere på, om bestyrelsen på et internt bestyrelsesmøde kan tillade sig at ændre de i vedtægterne aftalte arbejdsweekender, udenom en generalforsamling til at ændre vedtægterne?
KNA
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 10/09/2013 10:10

Re: Arbejdsweekender og gebyr

Indlægaf molan » 22/06/2015 09:24

Hej Kim,

Hvis det er almen viden at en bøde for udeblivelse ikke er lovlig, og at gebyret er underlagt reglerne i "Bekendtgørelse af lov om gebyrer og morarenter" så forstår jeg ikke selve spørgsmålet.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Vedtægter og husorden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron