Fejlagtig familieoverdragelse

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Fejlagtig familieoverdragelse

Indlægaf c1983 » 10/07/2015 23:47

Jeg flyttede for knap et halvt år siden ind i en fin lille andelsforening. Andelen købte jeg af min ven som rykkede til en større lejlighed i samme forening. Nu fortæller han mig at han kun kunne sælge andelen til mig fordi han havde fortalt bestyrelsen at vi var i familie - hvilket vi ikke er. Det vidste jeg ikke noget om før. Jeg troede naivt at man selv bestemte hvem man ville sælge til.

Hvad skal jeg gøre? Leve med det og håbe at det ikke bliver opdaget? Hvad vil der ske hvis det bliver opdaget? Bliver vi begge to ekskluderet af andelsforeningen, eller går det kun ud over ham? Jeg vidste som sagt ikke noget om arrangementet, og handlen gik glat igennem. Kan jeg risikere at miste indskudet på godt en halv million? Har vi gjort noget ulovligt, eller er det "bare" en uskyldig vennetjeneste som mange kan finde på at bruge i kampen om boliger i hovedstaden?

Mvh. C
c1983
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10/07/2015 23:41

Re: Fejlagtig familieoverdragelse

Indlægaf molan » 13/07/2015 09:11

c1983 skrev:Jeg flyttede for knap et halvt år siden ind i en fin lille andelsforening. Andelen købte jeg af min ven som rykkede til en større lejlighed i samme forening. Nu fortæller han mig at han kun kunne sælge andelen til mig fordi han havde fortalt bestyrelsen at vi var i familie - hvilket vi ikke er. Det vidste jeg ikke noget om før. Jeg troede naivt at man selv bestemte hvem man ville sælge til.

Hvad skal jeg gøre? Leve med det og håbe at det ikke bliver opdaget? Hvad vil der ske hvis det bliver opdaget? Bliver vi begge to ekskluderet af andelsforeningen, eller går det kun ud over ham? Jeg vidste som sagt ikke noget om arrangementet, og handlen gik glat igennem. Kan jeg risikere at miste indskudet på godt en halv million? Har vi gjort noget ulovligt, eller er det "bare" en uskyldig vennetjeneste som mange kan finde på at bruge i kampen om boliger i hovedstaden?

Mvh. C


Nu hvor handlen er afsluttet er det intet at gøre, I kan ikke blive ekskluderet af den grund. Så skaden består nok mere I jeres forhold til forening, som i har løget overfor, kan ikke lide skade idet at I ikke kan straffes som sådan.
Senest rettet af molan 15/07/2015 08:58, rettet i alt 1 gang.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15

Re: Fejlagtig familieoverdragelse

Indlægaf c1983 » 15/07/2015 03:09

Tusind tak for svaret. Nu kan jeg sove roligt igen - selvfølgelig med dårlig samvittighed. Jeg må sørge for at være den bedste nabo for de andre.

Mvh. C
c1983
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10/07/2015 23:41


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron