Vurderingsrapport

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Vurderingsrapport

Indlægaf Sandraw » 11/08/2015 14:59

Kære Alle,

Jeg har et presserende spørgsmål angående vurderingsrapporten.
Jeg har købt en andelsbolig, men vi har lige nu en tvist om vurderingsrapporten.
I rapporten har der været et VVS-gennemsyn af lejligheden og sælger har oprindeligt oplyst at badeværelset er fra 1997. VVS rapporten påpegede at sælger ikke kunne påvise at der er vådrumsmembran i badeværelset. Sælger har fået en VVS'er ud som nu siger at badeværelset sandsynligvis er fra 1992 - så de efter den daværende lovgivning ikke behøver vådrumsmembran.

Sælger vil nu ændre vurderingsrapporten til at badeværelset er fra 1992 og derved slippe for at betale for vådrumsmembran. Brusenichen er som sådan tør og der er ikke registreret utætheder. Dette siger administrationen at sælger bare kan gøre, såfremt bestyrelsen godkender ændringen.

Jeg er meget i tvivl om jeg skal hive en advokat ind over og derved gøre mig uvenner med bestyrelsen (da sælger er svigermor til en i bestyrelsen og det ellers er familiemedlemmer der sidder i store dele af bestyrelsen) eller om jeg skal acceptere at badeværelset er fra 1992 og derfor uden vådrumsmembran ... badeværelset er meget fint og jeg påtænker ikke at lave nyt inden for de næste ti år.

Hvad har I af gode råd og ideer til hvad jeg skal gøre. Jeg syntes jeg sidder i en rigtig dum situation.
Sandraw
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 11/08/2015 14:52

Re: Vurderingsrapport

Indlægaf molan » 12/08/2015 09:17

Sandraw skrev:Kære Alle,

Jeg har et presserende spørgsmål angående vurderingsrapporten.
Jeg har købt en andelsbolig, men vi har lige nu en tvist om vurderingsrapporten.
I rapporten har der været et VVS-gennemsyn af lejligheden og sælger har oprindeligt oplyst at badeværelset er fra 1997. VVS rapporten påpegede at sælger ikke kunne påvise at der er vådrumsmembran i badeværelset. Sælger har fået en VVS'er ud som nu siger at badeværelset sandsynligvis er fra 1992 - så de efter den daværende lovgivning ikke behøver vådrumsmembran.

Sælger vil nu ændre vurderingsrapporten til at badeværelset er fra 1992 og derved slippe for at betale for vådrumsmembran. Brusenichen er som sådan tør og der er ikke registreret utætheder. Dette siger administrationen at sælger bare kan gøre, såfremt bestyrelsen godkender ændringen.

Jeg er meget i tvivl om jeg skal hive en advokat ind over og derved gøre mig uvenner med bestyrelsen (da sælger er svigermor til en i bestyrelsen og det ellers er familiemedlemmer der sidder i store dele af bestyrelsen) eller om jeg skal acceptere at badeværelset er fra 1992 og derfor uden vådrumsmembran ... badeværelset er meget fint og jeg påtænker ikke at lave nyt inden for de næste ti år.

Hvad har I af gode råd og ideer til hvad jeg skal gøre. Jeg syntes jeg sidder i en rigtig dum situation.


Badeværelsets alder er ikke noget en advokat kan ændre på så hvad vil du opnå? Det afgørrende er om badeværelset er lovligt eller ej, og er du ikke enig i det bør du enten dokumentere det (hvilket betyder tvunget lovliggørelse med tilsvarende prisfald til følge) eller undlade at købe.

Vådrumsmembran må under alle omstændigheder anbefales, ellers skal du være meget omhyggelig med udluftning og aftørring.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15

Re: Vurderingsrapport

Indlægaf sfb » 12/08/2015 14:26

hej !
I din snak med bestyrelsen omkring køb af andelen skal du stille krav om at få på skrift at badet er lovligt ? Hvis ikke jeg tager helt fejl så er det først ved Bygningsreglement 1995 (BR 95) at kravet om vådrumssikring blev totalt indført.
Du kan også gå til Kommunen og søge oplysninger om at badet er opført efter reglerne ,(der ved de alt om vådrumssikring, hvis du finde den rette at tale med)
venligst
sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde

Re: Vurderingsrapport

Indlægaf Sandraw » 12/08/2015 15:11

Tusind tak for Jeres svar. Det er først efter 1992 at der var krav om vådrumssikring - så badeværelset er lovligt efter gældende lovgivning. God idé at jeg får på skrift at badeværelset er lovligt - så jeg ikke pludselig hænger på en udgift - hvis jeg sælger andelen senere.
Jeg vil prøve at høre ad ved kommunen. Tak!
Sandraw
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 11/08/2015 14:52

Re: Vurderingsrapport

Indlægaf lalisebo » 6/01/2016 23:27

Hej! Jeg vil gerne spørge noget. Jeg solgt en andelslejlighed. Det er ikke i købsaftalen at hvem skal betale vurderingsrapporten. Jeg fik købesummen og jeg så at ejendomsmægleren fik +4000kr. De siger at det er vurderingsrapporten. Jeg skrev til dem at vi aftalte ikke om det at hvem skal betale det. Vi snakkede aldrig om det at hvad koster det osv. Så jeg vil gerne få tilbage min penge. Hvis de kan sende en regning, jeg skal betale det. Men jeg fik ikke regningen. Har jeg ret? Eller ikke? Tak for hjælp!
lalisebo
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6/01/2016 22:45


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron