Aktivering af låneomkostninger helt nyt lån

Skal foreningen vælge fastforrentet lån, rentetilpasningslån (flexlån), kort løbetid, lang løbetid eller stående lån uden afdrag.

Aktivering af låneomkostninger helt nyt lån

Indlægaf Daemon » 24/09/2015 08:29

En andelsboligforening helt uden gæld ønsker at optage realkreditlån til en renoveringssag. Der er altså ikke tale om en låneomlægning, men om en "ren" låneoptagelse.
Kan de aktivere låneomkostningerne og tillægge dem renoveringssagen?

De værdiansættes efter litra c, kontant ejendomsværdi.
Daemon
Novice
Novice
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: 12/11/2008 11:23
Geografisk sted: Sjælland

Re: Aktivering af låneomkostninger helt nyt lån

Indlægaf molan » 24/09/2015 11:24

Daemon skrev:En andelsboligforening helt uden gæld ønsker at optage realkreditlån til en renoveringssag. Der er altså ikke tale om en låneomlægning, men om en "ren" låneoptagelse.
Kan de aktivere låneomkostningerne og tillægge dem renoveringssagen?

De værdiansættes efter litra c, kontant ejendomsværdi.


Jeg ved ikke hvad litra c er eller hvad du mener med at aktivere låne omkostningerne.

Men ja man kan godt optage nye realkreditlån til en renoverings sag - det er sådan set det man normalt optager lån til.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15

Re: Aktivering af låneomkostninger helt nyt lån

Indlægaf Daemon » 25/09/2015 16:09

molan skrev:
Daemon skrev:En andelsboligforening helt uden gæld ønsker at optage realkreditlån til en renoveringssag. Der er altså ikke tale om en låneomlægning, men om en "ren" låneoptagelse.
Kan de aktivere låneomkostningerne og tillægge dem renoveringssagen?

De værdiansættes efter litra c, kontant ejendomsværdi.


Jeg ved ikke hvad litra c er eller hvad du mener med at aktivere låne omkostningerne.

Men ja man kan godt optage nye realkreditlån til en renoverings sag - det er sådan set det man normalt optager lån til.


Tak for dit kommentar. Det ved jeg skam godt. :) De professionelle administratorer, som vi også er nogle stykker af her på siden forstår godt, hvad jeg mener. :) Håber en af dem ser mit spørgsmål.

P.S. Man værdiansætter andelsboliger efter lov om andelsboligers §5, stk. 2, litra a., b eller c. Det betyder efter "Anskaffelsesværdien," "Som udlejningsejendom (valuarvurdering)" eller "Den offentlige vurdering." Jeg håber en regnskabskyndig administrator får set mit indlæg og har lyst og tid til at svare.
Daemon
Novice
Novice
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: 12/11/2008 11:23
Geografisk sted: Sjælland


Tilbage til Realkreditlån

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron