Byfornyelse - fejl og mangler

Erfaringer og regler om byfornyelse.

Byfornyelse - fejl og mangler

Indlægaf krogha » 15/07/2004 14:14

Jeg bor i en andelsbolig der netop er blevet byfornyet. I forbindelse med byfornyelsen har vi bl.a. fået lavet badværelse og nyt køkken.

byfornyelsen har været lang tid undervejs, således blev vi genhuset i marts 2003, med en formodning om, at vi kunne flytte tilbage i oktober 2003. Det er siden blevet udskudt et par gange, så vi flyttede tilbage i marts 2004...

Der er dog stadig en del ting der mangler at blive lavet. Således er vores emhætte ikke tilsluttet, der er kun delvist malet lofter, der mangler lister, og vi har fået fjernet 2 telefonstik i lejligheden.

Jeg har gang på gang rykket administrator/bygherrerådgiver, ingeniører, arkitekter og hovedentreprenøren.

Mit spørgsmål er, hvor lang tid er det rimeligt at vente på at arbejdet bliver gjort færdigt? Kan jeg evt. engagere håndværkere selv til at udføre arbejdet for entreprenørens regning?

Hvordan skal jeg forholde mig i denne sag. Når jeg henvender til de forskellige parter bliver jeg henvist videre, men der sker ikke noget i sagen.
krogha
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15/07/2004 14:02
Geografisk sted: Amager

Indlægaf kn » 21/09/2004 12:23

Hej !

Vi har vist noget tilfælles :)

Har gjort nøjagtigt som dig, men der sker ikke en skid...

Her har vi problemer med badeværelses-gulvet, manglende fuger, køkkenskabe der ikke hænger over hindanden.

Hvad vi måtte finde os i efter tilbageflytningen :

2 stuer måtte ryddes, fordi gulvbrædderne kun var skiftet i halvdelen af hver stue.

Køkkenet måtte ryddes, fordi gulv-belægningen skulle laves om.

Der var lavet skader på gulve og væge, og dem måtte vi selv udbedre.
Fik et beløb til maling af byfornyelsen, men arbejdet skulle i virkeligheden ikke have været udført af os.

Endu mangler der en del i lejligheden.

Badeværelsesgulvet står konstant under vand, installationen lækker vand i installations-skakten, stuk i et værelse ligner en søgang... Osv...

Under sidste regnbye stod der et springvand op af køkkenvaskens afløb, et eller andet er galt.

Emfanget er intet værd, det kan højst klare dampen ved kogning af 3 æg !

Til sidst en advarsel, hvis entrepenøren Kim Siestø (Slamsø) vil lege med din lejlighed, så lad alle advarselslamper blinke !

Kort og godt, lad være.

KN
kn
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 19/11/2003 04:29


Tilbage til Byfornyelse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster

cron