Chikane fra et bestyrrelsesmedlem

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Chikane fra et bestyrrelsesmedlem

Indlægaf Mortenaa » 4/12/2015 10:05

Hej

Jeg har nu oplevet hvad jeg opfatter som chikane fra kasseren i min andelsforening, der er 6 eksempler:

1. Han hævder at han som medlem af bestyrrelsen skal have til at komme ind med håndværkere hvis han skal se hvad de laver i min andel, hvilken jeg mener klart er mod grundloven. han har så to gange forsøgt at tørre en regning af på vedligeholdelse af bygningen på mig pga manglende samarbejdsvilje, håndværkerne har været inde og lave det de skal, han har bare ikke fået lov til at se de laver det, da jeg ikke vil have ham i mit hjem. Jeg har flere gange sagt til ham at jeg ikke ønsker ham i mit hjem, og en gang fulgt ham ud mod hans vilje, hvilket han forøgte at politianmelde mig for.

2. Jeg spurgte ham mundtligt om lov til at opsætte en vindmåler, hvilket jeg fik lov til, til førstkommende generelforsamlingen sad han så og skældte mig hæder og ære fra fordi jeg ikke havde spurgt om lov ifølge ham.

3. Vi betaler husleje som bankoverførelse, og han mener jeg ikke skriver det rigtige fordi han ikke kan se hvem der sender pengene til ham, jeg skriver: Andelsagift, mit fulde navn og min adresse. Og har bevist ham dette 3 gange nu, han har så forsøgt at kontakte min bank for at få ændret til det han vil have stående, hvilket jeg blev stik tosset over, min bank henviste ham heldigvis tilbage til mig. Hver måned kommer han og siger at jeg skal ændre det så han kan se hvem der betaler, men uden at vise mig at han ikke kan se det, vi er to i andelsforeningen der skriver på nøjagtig samme måde, men den anden går han ikke lige så hårdt til.

4. Da jeg købte min andel havde tidligere andelshaver afmonteret end radiator i køkkenet. I forbindelse med at jeg har lavet nyt køkken har jeg derfor spurgt ham om lov til at genopsætte radiatoren, og endda fået udpeget af ham hvilken radiator jeg skulle bruge, samt hvor den skulle tilsluttes på vores varmeanlæg. Jeg nævnte for ham jeg selv ville stå for opsætningen og tilslutningen af radiatoren hvilket han mundtligt gav tilladelse til. Nu har jeg så fået at vide at der har han aldrig godkendt og jeg skal betale for en VVS'er kommer ud og efterser monteringen, og at det ikke er mit valg hvilken VVS'er der skal ud, men en som bestyrrelsen har besluttet skal tilkyttes os som fast VVS'er, men jeg er som andelshaver ikke blevet oplys om dette. Denne VVS'er er i øvrigt meget dyr i timeløn, og jeg mener ikke de kan tvinge mig til at betale for noget jeg kan få billigere andetsteds.

5. Vi har en mindre parkeringsplads(plads til 10 biler), når vi skal af med storeskrald(ca 2 gange årligt) er der nogengange så meget at dette optager 3 parkeringspladser, vi har ikke faste pladser og jeg har forsøgt at stille forslag til generelforsamlingen om at parkering begrænses til kun ejendommens beboere, dette blev nedstemt. I fornævnte tilfælde har jeg oplevet at han ville have en gæst jeg havde på besøg(min far der ikke kan gå langt pga dårligt knæ) til at flytte sin bil fordi den plads kasseren plejer at have ikke var ledig, der var to pladser ledige. Efterfølgende får jeg så at vide at sådan en opførelse skal jeg aldrig byde ham igen og hvis det skete igen ville han parkere så min far ikke ville kunne flytte sin bil. Kasseren gik så til resten af bestyrrelsen for at få mig ned med nakken, dog var der ikke medhold her da der jo netop var ledige pladser.

6. På sidste ordinære generelfosamling søgte jeg tilladelse til at undersøge mulighed for ny TV/internet/telefon løsning og det blev vedtaget jeg fik lov til dette. I maj måned kommer kasseren så med noget han har fået i en mail fra vores nuværende udbyder(YouSee kabel) og siger at jeg jo må skynde mig at få mine muligheder på banen nu for ellers så bliver det hans løsning, der forsøges med en brevafstemning hvilket jeg går imod der i referat tydeligt står at det først kan besluttes til næste generelforsamling, der bliver indkaldt til et beboermøde, hvor jeg åbenbart skulle fremlægge hvad jeg havde fundet ud af, uden jeg er blevet spurgt om jeg kan på den valgte dato, som i øvrigt er varslet 7 dage forinden midt i efterårsferien. Jeg meddeler at jeg ikke kan komme til et andet bestyrelsesmedlem og det er der jeg finder ud af at mødet er for min skyld så jeg kan fremlægge mine forslag.


Jeg har plan om at have et møde med formanden om dette, for jeg føler ikke det er fair behandlig overfor mig, men jeg vil lige have "ladt geværet" først så jeg virkelig kan få gjort noget ved dette. Og jeg er ikke den eneste han ikke kan sammen med, der er 3 andre, så tilsammen er vi over 1/3 af andelshaverne der ikke kan med ham.
MVH
Morten
Mortenaa
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 4/12/2015 08:56
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Chikane fra et bestyrrelsesmedlem

Indlægaf molan » 7/01/2016 16:02

Ok
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 6 gæster

cron