Skjulte Fejl

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Skjulte Fejl

Indlægaf Juel1978 » 16/03/2016 23:32

Hej.
Jeg har for ca. 1.5 år siden solgt min andelsbolig, der blev afskrevet ca. 150 tusinde kroner ved salget og yderligere 10.000 kroner pga af en vandskade i køkkenets gulv.
Her halvandet år efter skriver køber til mig, at han nu er ved at renovere køkkenet, der er åbenbart også noget vandskade der, og alt skal tages ud, og at det hører under skjulte fejl, han skriver ret intimiderende og siger at han enten kan køre en sag i mod mig eller vi kan aftale en pris.
Jeg har ikke selv installeret køkkenet da jeg flyttede ind, badet som var i køkkenet, var ikke lovligt, men det var han gjort opmærksom på, det stod i tilstandsrapporten.

Hvordan skal jeg forholde mig..
Juel1978
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16/03/2016 23:17

Re: Skjulte Fejl

Indlægaf sfb » 17/03/2016 14:02

hej
Du skal skynde dig meget langsomt.
Så skal du afvise sagen og lade din køber bevise at det er en skjult fejl. Du har jo givet et afslag i salgsprisen på 10.000 kr en gang tidliger ,det må være nok.
For at bevise at der er en skjult fejl skal der jo afholdes et syn og skøn. derfor skal han stoppe alt arbejde i køkkenet her og nu , til du og ham har aftalt hvem og hvordan et sådan syn og skøn skal laves , hvem der skal betale (3000--5000 kr)samt deltage. Husk at du har krav på at godkende alt inde et syn og skøn, kan i ikke finde en løsning er det retten der bestemmer og ikke modparten.
Så hvis du er lidt besværlig kan du som ingen ting trække tiden i op til et halvt år. Så mon ikke han så bliver træt af at bo i et køkken der ikke kan gøres færdig. Så er den sag nok slut.
sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster

cron