Forbedringer til andelsrækkehus efter vandskade

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Forbedringer til andelsrækkehus efter vandskade

Indlægaf Gitte N » 14/04/2016 12:46

Hejsa

Jeg havde i 2014 en vandskade under gulvet i mit køkken/stue.

Foreningens forsikringsselskab betalte for nyt gulv.

Jeg står nu og har sat min ejendom til salg og bestyrelsen har godkendt forbedringerne. Det vælter ind med interesserede købere.

Men et af bestyrelsesmedlemmerne (helt nyt) stiller nu spørgsmålstegn ved, at jeg har medtaget de kr. 29.000 som gulvet kostede. Prisen er godkendt for en måned siden og faktisk også for 1 1/2 år siden, hvor jeg dog fortrød handelen,

Det er jo en forbedring i huset, nu det gamle gulv er væk.

Må jeg ikke det? Jeg har jo kvitteringen fra tømreren.

Alternativt må jeg så ikke tage det oprindelige gulvs pris (med fradrag for nedskrivning). Køber skal vel betale for gulvet på en eller anden måde. Jeg betalte jo selv for det, da jeg flyttede ind og det var et ret dyrt gulv.

Gitte
Gitte N
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14/04/2016 12:40

Re: Forbedringer til andelsrækkehus efter vandskade

Indlægaf sfb » 14/04/2016 15:24

Hej
Som jeg læser dit input , er der to ting.
Det er sådan at det er i sidste ende bestyrelsen som SKAL godkende din salgs pris.. Har et flertal bestemt at du må medtage det forsikringsbetalt gulv , er det også fletalt som må tage opgøret med det nye mdl. af jeres bestyrelse.
Men--men. jer er overbevist om at han/hende har domstolens ret i at du ikke kan medtage et nyt gulv som du jo ikke selv har betalt .Da det er forsikringsselskabet der er betaler, og forsikringstageren er jo Andelsboligen.
Så gulvets forbedrings værdi tilhøre ikke dig men Andelsboligen.
Hvis ikke det er beskrevet i jeres vedtægter , er det bestyrelsen som skal værdigsætte dit nye gulv.
venligst
sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron