Hvis ansvar er resultat af defekt varmeveksler?

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Hvis ansvar er resultat af defekt varmeveksler?

Indlægaf chajep » 19/04/2016 19:27

Jeg fik skiftet min varmeveksler sidste forår, da jeg hørte en rislende lyd. Varmeveksleren blev skiftet på andelsforeningens regning. Jeg er meget påpasselig med mit vand og varmeforbrug og er hjemme 18 ud af 30 dage. Før påske bliver jeg af foreningens formand og kasser gjort opmærksom på at der i 2015-16 har været et forbrug beløbende til 38.0000, og med en ekstraregning til mig på ca. 28.000. Jeg tænker, at der inden jeg registrerer at varmeveksleren er defekt, er taget vand ind længe og det er det der udgør den meget store regning. Kan det være rigtigt at jeg hæfter for det?
chajep
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 19/04/2016 19:05

Re: Hvis ansvar er resultat af defekt varmeveksler?

Indlægaf sfb » 20/04/2016 13:50

Hej,
Sådan som du skriver er det kort svar JA eller måske ??
Det er sådan at der skal være beviser på at det er hos dig at forbruget har været, det skal klart fremgå at aflæsning af vandmåleren ,og ikke på et skøn !!
Har du betalt a`conto til andelsboligen ,Så skal regel sættet og fristerne i lejelovens § 40 og §42 være overholdt elleres har bestyrelsen ingen krav på efterbetaling.
venligst
sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster