Teknisk byggerådgiver honorar

Om renovering og vedligeholdelse af ejendommen og lejlighederne.

Teknisk byggerådgiver honorar

Indlægaf Mome » 4/01/2017 11:28

Hej,

Vi er en andelsforening på ca. 200 lejligheder, hvor vi skal til at beslutte et større energi- og vedligeholdelsesplan, herunder udskiftning af vinduer, reparation af tag, isolering mv.

Alt i alt et 2-3 årig projekt, som estimeres pt. til ca. 30 mio. kr.

Vores tekniske byggerådgiver som er tilknyttet tager ikke en fast-pris, men et procentmæssig honorar på 10% - altså 3 mio. Som dækker tilsyn, møder, projektering, økonomistyring mv.

Er det her normalt? At man tager et procentmæssigt beløb og ikke fastpris - og virker det rimeligt? Uden at kende deres timeløn, så hvis vi sætter den højt på 1200kr, vil det svare til 333 dage.. altså næsten et års arbejde. Det virker ret unaturligt for mig eller er det standard? : )

På forhånd tak
Mome
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 4/01/2017 11:18

Re: Teknisk byggerådgiver honorar

Indlægaf sfb » 4/01/2017 17:52

Hej
Svaret er ja det er prisen !
sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde

Re: Teknisk byggerådgiver honorar

Indlægaf Mome » 4/01/2017 21:02

Og det har alle det fint med ? :)

Jeg kan ikke se at et teknikerhonorar bør være proportionel med hovedprisen, som jo også indeholder materialeudgifter. Skulle det pludselig kræve mere arbejde hvis man køber det dyreste materiale? For mig at se er der meget arbejde i opstartsfasen med møder, projektering, indhentning af tillladelser mv. hvorfor en fast-pris vil være rimelig, men når prisen følger procentmæssigt hovedprisen, så giver det en hel unaturlig markup når projektet bliver større. Jeg kan simpelthen ikke se at der skal bruges over 300 dage på administrationsarbejde, det er absurd. Så kan det godt være det er "normalt" - men så mangler der vist en del konkurrence i den branche :)
Mome
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 4/01/2017 11:18

Re: Teknisk byggerådgiver honorar

Indlægaf sfb » 5/01/2017 12:00

sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde

Re: Teknisk byggerådgiver honorar

Indlægaf JeppeJolsen » 18/01/2018 13:41

Helloo Mome,

Vi er stolte over vores praktiske tilgang til at levere exceptionelle professionelle serviceydelser til kunder i udviklings- og byggebranchen. Virksomheden har et mellemstore byggeselskab, der har ledelsesmæssige og tekniske ressourcer til at gennemføre projekter for at imødekomme de højest mulige forventninger og værdier hos vores kunder. For mere information om vores tjenester, tag et kig på vores hjemmeside, så du kan give vores eksperthold et opkald.

+45 70 23 00 87
Civilingeniør & Konstruktionsingeniør @ http://www.3bbb.dk/
JeppeJolsen
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 18/01/2018 13:20
Geografisk sted: Copenhagen, Denmark


Tilbage til Bygningsrenovering og vedligeholdelse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst