Fællesrum - Vaskekælder

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Fællesrum - Vaskekælder

Indlægaf TJM » 15/12/2017 10:58

Hej

Jeg bor som den eneste andel lige ovenover vores fælles vaskerum. Jeg har siden jeg flyttede ind haft lydgener fra den, men tit har jeg med bestyrelsens hjælp løst specifikke problemer når det blev for meget. Nu er den galt med tørretumbleren som er blevet meget højlydt. Denne gang kan eller vil bestyrelsen ikke hjælpe og har kun undersøgt lydisolering af loftet, som de siger skal op på en GF.

Mine spørgsmål er: hvad er reglerne ift. fællesrum og andele der grænser op til? har jeg krav på en husleje nedsættelse pga. at være den eneste andel der grænser op til det eller ikke? er der regler om lydisolering af støjende fællesrum?

mvh. TJM
TJM
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15/12/2017 10:39

Re: Fællesrum - Vaskekælder

Indlægaf Sangeren » 24/05/2018 00:44

Da der ikke rigtig er nogen andre der tør at sige noget, fordi det jo ikke lige frem er et nemt spørgsmål. Men lige frem huslejenedsættelse for støjgener er nok svært at få igennem. Hvis der skulle være noget, skulle det være reduktion i varmeregning for at bo oven over opvarmet kælder, hvilket du muligvis får i forvejen, trods at man måske nok kunne argumentere for at en vaskekæder bliver opvarmet af maskinerne eller måske endda radiatorer.

Det er selvfølgelig piv træls hvis du har store lydgener fra vaskekælderen. Men man kunnne jo argumentere for at det var en ting du burde være klar over da du købte andelen (du skriver selv der har været der fra starten) lidt i stil med at det også er lidt svært at klage til en kommune over støjgener fra en motorvej, og forlange nedslag i ejendomsværdigskatten. Det springene punkt ligger nok i om støjgenerne overstiger reglerne i husordnen og kommunens regler for støjgener (hvilket du kan finde på deres hjemmeside)

I mit tilfælde har jeg fået en musikforretning som underbo, som spiller relativt højt musik hele dagen og nogle dage til sent ud på aftenen, og selv der bliver det nok også svært at få noget som helst, men man kan eventuelt gå i dialog om selv måske at lave eller betale for nogle støjreducerende foranstaltninger, eller eventuelt gå dialog om hvordan sådan en regning kan fordeles. I sidste ende kan man jo altid stille forslag til en generalforsamling om at få lavet sådan noget. Ofte hvis det ikke er en kæmpeudgift og det ikke går ud over andelprisen eller de andres boligafgift er det meget nemmere at få gennemført ting.

Det er et bud, håber du kan bruge det til noget.
Sangeren
Elite Entusiast
Elite Entusiast
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: 16/12/2015 12:00


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster