Andel og boligafgift er ens for alle lejl. uanset størrelse

Om værdien af andelen i foreningens formue, lovens 4 værdiberegningsmetoder.

Andel og boligafgift er ens for alle lejl. uanset størrelse

Indlægaf mdw » 9/08/2004 22:36

Så prøver vi lige spørgsmålet af i dette forum...

Jeg har en lejlighed i en andelsboligforening hvor alle lejligheder fra stuen til 4. sal er lige store. 5. sals lejlighederne derimod, er 25% mindre, målt i kvm, på grund af skunk og skrå tage. Uagtet det, er boligafgift samt andelsværdi ens for alle lejlighederne. Jeg ved faktisk ikke hvorfor det er sådan, og som nytilflyttet vil jeg ikke skabe for meget røre - til at starte med. Der har sikkert været flertal for at vurdere at taglejlighederne, er dét mere attraktive pr. kvadratmeter (hvilket er noget vås), og selvfølgelig er det også nemmere med kun én andelsværdi og én boligafgift for alle. For mig at se, er det problematisk (og dyrt) at flertallet beslutter sig for, at omgå den normale afregningsmetode hvor man værdifastsætter efter antal kvm., og mit spørgsmål er om det er lovligt?

På forhånd tak
Philip B.
mdw
Novice
Novice
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 8/08/2004 16:07

Indlægaf HansL » 10/08/2004 09:42

Hej,

Jeg vil foreslå, at du nøjes med at stille spørgsmålet i et enkelt forum. Ellers mudrer dette udmærkede websted til. Tænk hvis alle finder på at stille de samme spørgsmål i 2, 3 eller måske 4 fora (sådan hedder det i flertal). Du kan roligt regne med, at spørgsmålet er blevet læst, og der er også blevet svaret på det.
Venlig hilsen
HansL
HansL
Moderator
Moderator
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19/03/2004 17:18
Geografisk sted: Storkøbenhavn


Tilbage til Andelsværdi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron