Uenighed om vurderingsrapport = boligretten!

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Uenighed om vurderingsrapport = boligretten!

Indlægaf jwa » 12/08/2004 10:50

Jeg skal sælge min lejlighed og kan ikke acceptere den foreliggende vurderingsrapport. I vedtægterne står der man kan inddrage sagen for boligretten, men er der nogen der ved hvordan man gør og ikke mindst, hvad koster det?
jwa
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12/08/2004 10:44

Re: Uenighed om vurderingsrapport = boligretten!

Indlægaf JN » 12/08/2004 11:07

Det lyder som I allerede er røget i totterne på hinanden. Hvad går uenigheden på? I de fleste vedtægter står at vurdering fortages af ekstern 3.part. Hvad står der i jeres?

Er det hele rapporten eller blot enkelte ting eller opgørelsesprincippet, der volder hovedbrud?
mvh
JN
JN
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 132
Tilmeldt: 16/10/2003 18:17
Geografisk sted: København Ø

Uenighed om vurderingsrapport = boligretten!

Indlægaf jwa » 12/08/2004 11:19

Er ny i dette forum, og kan ikke finde svar knappen - håber jeg alligevel får svaret korrekt. Og i øvrigt - tak for hurtig svar.
Der er to ting i vurderingsrapporten som jeg kan acceptere. Det ene er et sengearrangement som er bygget op som en hems og det andet er en reol som en snedker har bygget - dvs begge dele er tilpasset og nagelfast. Endvidere vil begge dele miste deres værdi ved fjernelse og efterlade større efterrepationer. Og iflg. ABF-håndbogen er det derfor fast tilpasset inventar. Dette har jeg fået bekræftet hos Ret og Råd samt en anden arkitekt med erfaring i vurdering af andelslejligheder. Bestyrelsen benytter altid en 3.part til vurdering. Jeg har foreslået bestyrelsen op til flere alternativer for at løse vores tvist men de kan ikke tage beslutning om noget og kan kun henholde sig til vedtægterne som siger sagen kan inddrages for rettet - selvom det er muligt og tilladt at søge tvisten løst på anden måde.
jwa
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12/08/2004 10:44

Re: Uenighed om vurderingsrapport = boligretten!

Indlægaf JN » 13/08/2004 08:43

Hej jwa,

Det er fint, at I kan blive enige om noget af det, men hvad er det I ikke kan blive enige om?
mvh
JN
JN
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 132
Tilmeldt: 16/10/2003 18:17
Geografisk sted: København Ø

Re: Uenighed om vurderingsrapport = boligretten!

Indlægaf jwa » 13/08/2004 08:48

Sengearrangementet og reol er sat som løsøre i vurderingsrapporten - jeg er af den opfattelse, at det er tilpasset inventar.
jwa
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12/08/2004 10:44

Re: Uenighed om vurderingsrapport = boligretten!

Indlægaf JN » 16/08/2004 08:21

Ok, jeg forstår hvad du mener nu, du manglede lige et 'ikke' i dit første indlæg, men jeg er helt enig med dig. Det kan ikke være løsøre.
Hvad siger vurderingspersonen omkring rationalet hvorfor han/hun har vurderet det til løsøre?

I de fleste vedtægter står, at hvis køber/sælger ikke kan nå til enighed skal 3.part vurdere lejligheden. Det har I allerede fået gjort, men du kunne så overveje om du vil bekoste en re-vurdering, evt. fra en vurderingspart anbefalet af ABF, som alle kan acceptere.
mvh
JN
JN
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 132
Tilmeldt: 16/10/2003 18:17
Geografisk sted: København Ø

Indlægaf Andels And » 16/08/2004 16:13

Hej

Jeg mener at en seng er en meget individuel affære. De fleste folk vælger at flytte med deres seng og det kan ikke forventes at man overtager en andens seng.

Selvom den er nagelfast kan den ikke betragtes som tilpasset til lejligheden ...snarere tilpasset personen der bebor lejligheden. En hems kan være en meget praktisk løsning, men bestemt ikke alle har lyst til at sove højt til loftet! Hvis sengen er skruet fast til gulvet kan der også være tale om forringelses af gulvets stand.

Derfor mener jeg at vurderingen, hvad angår sengen, er rigtig.
Andels And - Bestyrelsesmedlem og lægmand. Dansk som andet sprog!!!
Andels And
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 2/09/2003 22:30

Indlægaf ponyrider » 26/08/2007 00:01

Du forekommer mig nu ret fornuftig, Andels And. Det er dette indlæg jeg kommenterer.

:smile10:
ponyrider
Novice
Novice
 
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15/08/2007 13:12


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster