udvendig maling i A/B

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

udvendig maling i A/B

Indlægaf sparx » 7/09/2004 10:01

Jeg bor i andelsboligforening. Rækkehuse. Vi har besluttet at male træværket. Der var så en der sagde, at det ikke er lovligt at male på en stige over 1,5meter (dvs. hvis ens fødder er over 1,5m over jorden skal man stå på et stillads).
Er der nogen der kender noget til det, og i så fald hvilken lov er dette reguleret under?
Henrik
sparx
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 7/09/2004 09:58

Re: udvendig maling i A/B

Indlægaf JN » 7/09/2004 14:05

Det kender jeg ikke noget til, men jeg vil i hvetfald anbefale at du sikrer dig foreningen har en arbejdsskadeforsikring.
Hvis man falder fra stillads eller stige i forbindelse med arbejde for foreningen, kan det blive dyrt for foreningen uden forsikring.
mvh
JN
JN
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 132
Tilmeldt: 16/10/2003 18:17
Geografisk sted: København Ø

Indlægaf HansL » 7/09/2004 14:30

Jeg har hørt noget om reglerne, men kan ikke huske det præcist. Prøv eventuelt at søge på følgende forum: http://www.lav-det-selv.dk, der kan du muligvis få svar på det.
Venlig hilsen
HansL
HansL
Moderator
Moderator
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19/03/2004 17:18
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægaf snip » 9/09/2004 22:21

Det lyder somom det er noget Arbejdsmiljølovgivning /Arbejdstilsynets regler du skal have fat i. AT's regler for stigearbejde findes her:
http://www.at.dk/sw10713.asp

Så vidt jeg ved gælder Arbejdsmiljøloven når der er tale om et ansættelsesforhold, men ikke når der er tale om privat arbejde hjemme hos sig selv. Hvad arbejde for ABF tæller som, det ved jeg ikke! Men hvis man overholder AT reglerne er man jo på den sikre side.
snip
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 3/09/2004 15:23


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron