Boligbyggeriloven - hvilke byggerier gælder denne lov

Om værdien af andelen i foreningens formue, lovens 4 værdiberegningsmetoder.

Boligbyggeriloven - hvilke byggerier gælder denne lov

Indlægaf clbi » 8/10/2004 13:40

Hej Jens

Du har i et tidligere indlæg skrevet dette:

[i]Andelsboliger som er nyopført med støtte efter boligbyggeriloven kan formentlig ikke benytte handelsværdimetoden ved formueopgørelsen, bl.a. fordi de er finansieret med indekslån, hvortil der ydes offentlig støtte, som ifølge § 66 a i lov om boligbyggeri kan kræves tilbagebetalt, hvis andelsboligforeningen opløses. Da tilbagebetalingskravet skal medregnes i formueopgørelsen vil handelsværdimetoden normalt være uden interesse for disse foreninger[/i]

Efter at have læst denne lov, er jeg blevet i vildrede om hvilke byggerier denne lov gælder. Vores forening er fra 1991 og blev bygget som en af de sidste med offentlig støtte til indexlånene. Så vidt jeg kan se stammer ovennævnte lov fra midt 90'erne og vi har ikke eterfølgende fået anden form for støtte end den der var aftalt fra starten i forbindelse med byggeriet.

Hvilke regler gælder for os?



vh

Claus
clbi
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 8/10/2004 13:53

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 15/11/2004 01:32

Når I har indexlån og modtager offentlig støtte til dem, lyder det som om lov om boligbyggeri gælder for jer. Det er imidlertid svært at give svar på forholdene i en forening jeg ikke kender.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg


Tilbage til Andelsværdi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron