Ændring af forhold for husdyr

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Ændring af forhold for husdyr

Indlægaf Futo » 15/10/2004 22:49

Kære jer andre

I vores A/B har det indtil fornyligt været lovlig at holde husdyr - og at de kunne løbe rundt i gården (det har der i hvert fald ikke været nogle regler imod).

Man beslutter sig så for at indgå i et samarbejde med de andre foreninger i vores gård, og opretter et Gårdlaug. Gårdlauget udfærdiger nogle vedtægter, som bliver sendt rundt til i de 3 foreninger i gården. De bliver vedtaget.

Nu er der bare det, at der har sneget sig en paragraf ind om, at husdyr ikke længere må opholde sig i gården.

Min underbo har en kat, som hun ofte har luftet i gården. Hun var bortrejst, da Gårdlaugets vedtægter blev vedtaget. Nu må hun ikke længere gå tur med katten i gården. Hun har forsøgt at gå tur på gaden, men her bliver katte overfaldet af andre katte.

Mit spm. er derfor om, det er lovligt at ændre forholdene for nulevende husdyr i en A/B?

Min underbo har forsøgt at holde sin kat indendørs. Men katten blev uregerlig.

Er der nogen, der har erfaringer med dette?

Mvh M
Futo
Novice
Novice
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 9/11/2003 18:48
Geografisk sted: Købehavn

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 26/11/2004 19:15

Det må være ok at justere reglerne for brug af gården.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster