Fast blikkenslager

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Fast blikkenslager

Indlægaf Futo » 17/10/2004 14:32

Er det også praksis i andre boligforeninger, at man har en fast blikkenslager?

I vores Beboermappe, står der under håndværkere, at vedr. reparationer og forbedringer på installationer, som har med foreningens varme- og vandforsyning at gøre [b]skal[/b] udføres af foreningens faste blikkenslager. Begrundelsen er at den faste blikkenslager kender husets installationer

Er det normal praksis, og er det muligt at ændre denne? Jeg har haft besøg af blikkenslagen. Han skulle skifte pakninger. Da jeg kom hjem var mine søde antikke? vandhånder i badeværelset skiftet ud med nogle billigt udseende... Uden af han efterladte de andre haner (som håndværkere normalt gør, hvis de skifter noget i lejlighed).

Derfor vil jeg gerne have skiftet teksten ud i beboermappen, at en således, at der i stedet for at en autoriseret VVS-installatør skal udføre arbejdet.

Kan mit synspunkt forsvares? Eller er det uforsvarligt ikke at have en fast mand på jobbet i boligforening?

Mvh M
Futo
Novice
Novice
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 9/11/2003 18:48
Geografisk sted: Købehavn

Indlægaf Andels And » 17/10/2004 22:33

Det er noget i må diskutere på bestyrelsesmøde. En pålidelig VVS mand eller elektriker er guld værd. Som bestyrelsen varetager I foreningens interesser...det er op til jer!!! Har du mistanke at firmaet er ikke til at stole på så tak og farvel! Ligesom du ville gøre i din egen dagligdag.

I vores bestyrelse har vi været meget hurtig til at udskifte firma når de ikke lever op til forventninger. Prøv at spørge naboforeninger...
Andels And - Bestyrelsesmedlem og lægmand. Dansk som andet sprog!!!
Andels And
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 2/09/2003 22:30

Indlægaf HansL » 17/10/2004 22:38

Hej Futo,

Modsat Andels And går jeg ud fra, at du er andelshaver - og ikke medlem af bestyrelsen.

Man kan vedtage - stort set - hvad man vil, blot der kan samles et flertal for beslutningen. Hvis du vil ændre på teksten i beboermappen, er der derfor ikke andet at gøre end at fremsætte et forslag til en ny formulering på næste generalforsamling.

Begge synspunkter kan forsvares, og man kan f.eks. indføre den regel, at hvis der er fremmede vvs-folk, der skal arbejde i ejendommen, så skal det aftales i god tid med ejendommens varmemester, bl.a. for at sikre, at der lukkes på de rigtige stophaner, hænges beskeder på opslagstavlerne om lukning for vandet mm. Så burde det gå uden problemer.
Venlig hilsen
HansL
HansL
Moderator
Moderator
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19/03/2004 17:18
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægaf Futo » 17/10/2004 22:45

Tusind tak for indlæggene!
De er guld værd :smile11:

Ja, det er rigtigt jeg er "kun" andelshaver. Jeg skal til generalforsamling næste onsdag. Jeg vil lige skynde mig at udfærdige et forslag til ændring af teksten i beboermappen.

Mvh Futo
Futo
Novice
Novice
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 9/11/2003 18:48
Geografisk sted: Købehavn

Indlægaf HansL » 17/10/2004 23:00

Hej igen,

Husk at forslaget skal indsendes rettidigt til formanden - det er normalt 8 dage inden generalforsamlingen.

I øvrigt: Er det en ordinær eller ekstraordinær generalforsamling? Det er normalt kun på ordinære generalforsamlinger, man har mulighed for at indsende forslag.

Held og lykke.
Venlig hilsen
HansL
HansL
Moderator
Moderator
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19/03/2004 17:18
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægaf Andels And » 18/10/2004 17:29

Hej

Jeg skriver også ud fra mine erfaringer i en lille andelsforening. Vi har en slags foreningsmappe, men bestyrelsen vælger/skifter/beholder leverandører som del af deres naturlig ansvar for foreningen.

Det er ikke noget det skal formelt vedtages hos os, men hvis der er utilfredshed fra beboere ville sagen komme op under eventuellt eller bare som bemærkning mellem generalforsamlinger.

Dog er Hans L's råd er den mest sikker at følge!
Andels And - Bestyrelsesmedlem og lægmand. Dansk som andet sprog!!!
Andels And
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 2/09/2003 22:30

Indlægaf Futo » 18/10/2004 21:52

I min andelsboligforeningen er den faste blikkenslager en af bestyrelsens"venner". Den samme lydhør overfor klager over vedkommende er derfor formentlig ikke nok, til at bestyrelsen vil foreslå en ny mand til jobbet.

Jeg tror derfor, jeg vil fremlægge et konkret forslag, som de andre beboere kan stemme for eller imod.

Men tak for alle jeres overvejelser! De er meget interesante. Det er altid spændende at høre synspunkter fra medlemmere af bestyrelsen.

Mvh Futo
Futo
Novice
Novice
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 9/11/2003 18:48
Geografisk sted: Købehavn


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster