ejendomsværdiskat i andelslejligheder

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

ejendomsværdiskat i andelslejligheder

Indlægaf grandcru » 25/11/2004 19:02

Jeg købte en andelslejlighed i december 2003. I februar 2004 modtog jeg en opkrævning fra told og skat på 557 i ejendomsværdi skat, der var for december 2003. Den betalte jeg, og hørte ikke nogen siden.
Idag har jeg så modtage en hulens masse giroindbetalingsblanketter som alle lyder på 557 og skal betales løbende i året 2005.

Det jeg undre mig over er for det første hvorfor man som andelsejer skal betale ejendomsværdiskat? Er dette normalt?

Dernæst hvorfor jeg intet er blevet opkrævet for året 2004?

Der er 10 andelslejligheder i vores ejendom.

Mvh.
Jens
grandcru
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25/11/2004 18:54

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 26/11/2004 00:18

Andelshavere skal normalt ikke betale ejendomsværdiskat.

Enten er det en fejl eller måske er din andelsboligforening af den særlige type hvor du har fradrag for foreningens driftsudgifter. Det vil sige boligretligt en andelslejlighed og skatteretligt en anpartslejlighed.

Prøv at spørge bestyrelsen for din forening.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron