INTERN VENTELIST

Om ventelister og penge under bordet.

INTERN VENTELIST

Indlægaf jesper33 » 8/12/2004 20:22

Jeg står på intern venteliste hvor jeg har søgt om en større lejlighed. og har stået der i 7 år og er nr. 4 på ventelisten. For 14 dage siden erfarede jeg at en andelhaver var død og at skifteretten stadig kørte sagen , med spørgsmål om der var arvinger osv. Jeg spurgte bestyrelses formanden om hvem der så skulle have den og han svarede at det skulle xx søn ( xx
sidder i bestyrelsen), men jeg kunne da skrive til bestyrelsen. Næste dag afleverede jeg skriftlig en ansøgning om netop den lejlighed, for det så¨ud som om bestyrelsen ikke synes at lejligheden skulle ud på den interne venteliste, men tilbydes xx søn, som de siger står på den externe ventelist. På brevet jeg afleverede til alle bestyrelses medlemmer står der at jeg ansøger om lejlighedn, da netop den kan udviddes med det tomme tørreloft, som en af grundene. Men da dagen oprender for bestyrelses mødet er jeg ikke sikker på at bestyrelsen vil holde sig til ventelisten, for allerede der havde jeg intet hørt om at den var blevet ledig, selvom jeg havde skrevet til dem jeg var interesseret. Så jeg kontakter bestyrelses formanden og spørger om jeg må sidde med som bi-sidder og hører hvad der bliver sagt. men det blev nægtet.
bestyrelsen kommer tilbage og siger til mig at ansøgelsen er afvist, og jeg får ikke mulighed for at få den lejlighed. Jeg spørger ham så hvem der har fået den og han nægter at fortælle hvem.
Selvom jeg ved det er xx søn som de har i tankerne. De ville
sende mig en skriftlig begrundelse senere.
næste dag sender jeg et anbefalet brev til vores administrations selskab og til bestyrelsen, samtidig med at jeg sender det som almindelig post. I brevet står der at jeg har insigelser imod deres håndtering af ventelisten.
Desuden sad xx med i bestyrelses mødet hvor de behandlede emnet selvom jeg fik at hvide xx havde erklæret sig selv inhabil og ikke stemte med, men xx sad med ved mødet og har haft mundtlig inflydelse på afgørelsen og de andre bestyreses medlemmer.
Er der nogen der har flere ideer til hvad jeg skal gøre og kan komme med gode adresser og advokater.
I det anbefalede brev har jeg skrevet at hvis der ikke er nogen svar inden 14 dage så gav jeg sagen til en advokat. i håb om at de finder ud af de har handlet forkert.
Men jeg sidder stadig med en dårlig sag i munden. de mennesker sidder og vælger og vrager hvem der skal have de lejligheder.
hvad nu hvis det var en ældre dame der ville ned i stuen i stedet for.
skulle en extern så komme først.
håber der en nogen der kan hjælpe mig.
hilsen jesper
jesper33
 

Indlægaf Andels And » 9/12/2004 00:49

1) Hvad står der nøjagtigt i vedtægterne ang. salgsprocedur? Besværligt at give brugbart svar uden disse.

2) Er det muligt at bestyrelsesmedlem xx står på den interne venteliste foran dig, overtager lejligheden og sælger sin egen lejlighed videre til sønnen for at derefter bytte internt? Alt på lovlig vis efter vedtægterne?

Hvis du er sikker at du har ret til lejligheden ifølge jeres vedtægter skal du handle hurtigt før indflytningen sker. Ville det ikke være en god idé at inddrage advokaten allerede nu og give ham kopi af dit brev. Du kan måské kontakte dem der står 1,2 og 3 på listen da de skal alligevel have besked om ledig lejlighed hvis du får medhold.
Andels And - Bestyrelsesmedlem og lægmand. Dansk som andet sprog!!!
Andels And
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 2/09/2003 22:30

Indlægaf jesper33 » 9/12/2004 11:23

Der står i vedtægterne §14 (jeg tror det er de gængse regler skrevet ned)
at først skal familie og søskende og ægtefælle tilbydes.... dernæst interne venteliste og dernæst extern....

det er måske nok en god ide at kontakt 1,2,3 om at den ikke er blevet tilbudt til dem heller. selvom jeg ikke tror de er interesseret i den.

men når jeg oven i købet til bestyrelses mødes gør opmæksom på at jeg ønsker lejligheden, og bliver fravalgt forstår jeg ikke....

er bestyrelsen den øverste myndighed der bare bestemmer, og så kan det ikke laves om.....

skal der ikke udfærdiges et andelsbevis før at der kan flytte nogen ind...

er det ikke nok at jeg bare har sendt et brev som er rekomanderet til bestyrelsen og DATEA som administrerer os.... tager DATEA ikke action...

ved ikke helt hvem jeg skal kontakte...
jesper33
 

Indlægaf Andels And » 9/12/2004 19:15

Er det ikke muligt at bestyrelsen har handlet efter det jeg beskrev i stk 2?

Alligevel er det uacceptabelt at bestyrelsen kan ikke give dig simpel svar til et simpel spørgsmål: "Hvorfor er jeg ikke blevet tilbudt lejligheden efter vedtægternes bestemmelse?"

Generalforsamlingen er foreningens højeste myndighed. Du kan prøve at indkalde til ekstraordinærgeneralforsamlingen hvis du kan samle 25% ?(læs jeres vedtægter) af andelshaverne. Punktet kan være " Procedur ang. Salg af lejlighed X"....MEN når du ikke ved hvem overtager lejligheden kan det være hårdt at overbevise andre at noget sjusket er sket.

Prøv at snakke med formanden igen (eller andre i bestyrelsen?) Prøv at kontakte DATEA personligt. I det mindste burde de kunne fortælle hvordan lejligheden er blevet solgt ( internt, familie osv) hvis ikke navnet.

Det er nok klogest at allerede nu kontakte en advokat før lejligheden er definitivt solgt (den 15de dec. eller 1. jan.???)

Held og lykke og hold os orienteret!

Håber andre læsere kan komme med råd.
Andels And - Bestyrelsesmedlem og lægmand. Dansk som andet sprog!!!
Andels And
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 2/09/2003 22:30

Indlægaf jesper33 » 10/12/2004 00:33

For det første skulle jeg fra starten have sikret mig et kopi af venteliste, som den er ....... det må jeg hen og skaffe nu. i håb om de er korekte. Dernæst skal jeg have læst protokollen, for et bestyrelses medlem der har interesse i udfaldet af en sag må ikke være til stede, så skal se hvad der er skrevet.... har fundet ud af at jeg gerne må have siddet med til bestyrelses mødet og lytte hvad der blevet sagt..... så det må jeg tage op på et et senere tidspunkt når bestyrelsen skal væltes.
jesper33
 


Tilbage til Ventelister

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron