Vuderinger sat for højt - men andel er købt?

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Vuderinger sat for højt - men andel er købt?

Indlægaf LouiseMM » 20/05/2005 10:56

Hej

Jeg har købt en andel (5 dage siden) hvor jeg mener vuderingerne er sat alt for højt - jeg ved disse vurderinger er sat ud fra EN regning på 180.000. Men stiller meget stort spørgsmålstegn ved at denne regning er helt reel. Mine betvivelser skyldes blandt andet et køkken, som er vurderet ekstremt højt i forhold til at der er mangler osv. plus det ikke ligner arbejdsmæssigt ngt som er udført af professionelle. endvidere er elektriciteten ulovlig tiltrods for der i følge regninng skulle have været et firma både at lave el og gennemgå det ved salget. Den ulovlige El er vurderet til 25.000.
Problemet er nu at jeg ikke ved havd jeg skal gøre andet end lave indsigelser til forening og administrator.
Bestyrelsen mener det hele er en individuel sag, som jeg selv må klare...og at retssag så bliver aktuelt.
Er det noget I kender ngt til.
LouiseMM
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 18/05/2005 17:26

Indlægaf LouiseMM » 20/05/2005 11:00

:smile23:
LouiseMM
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 18/05/2005 17:26

Indlægaf Bjarke » 20/05/2005 12:48

1) Inden købet havde du mulighed for at betvivle vurderingen foretaget af sælgers vurderingsmand, og bedt om en ny vurdering af en ny vurderingsmand (dennes vurdering havde så været bindende). Det burde du have gjort...

2) Jeg mener at du kan få en vurderingsmand til at vurdere din andel og hvis denne finder mangler i andelen kan disse modregnes i andelsprisen inden andelsbeløbet udbetales til sælger.

3) Jeg tror ikke at du kan betvivle værdien af forbedringer nu hvor du har købt andelen. Det skulle du have gjort inden du købte og betalte.
Bjarke
Novice
Novice
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: 11/02/2005 14:28
Geografisk sted: København

Indlægaf christian K » 20/05/2005 13:18

Jeg er ikke helt så pessimistisk som Bjarke idet at jeg mener du stadig har en chance for at gøre indsigelser, men det kommer an på foreningens vedtægter. ABF's standard vedtægter siger at citat:
(15.5) Snarest muligt efter erhververens overtagelse af boligen skal denne med bestyrelsen gennemgå boligen for at konstatere eventuelle mangler ved boligens vedligeholdelsestilstand eller ved forbedringer, inventar og løsøre, der er overtaget i forbindelse med boligen. Såfremt erhververen forlanger prisnedslag for sådanne mangler, kan bestyrelsen, hvis forlangendet skønnes rimeligt, tilbageholde et tilsvarende beløb ved afregningen til overdrageren, således at beløbet først udbetales, når det ved dom eller forlig mellem parterne er fastslået, hvem det tilkommer.
Citat slut
Men som sagt læs foreningens vedtægter.
Derudover lyder det lidt som om bestyrelsen er lidt dovent anlagt.
christian K
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 156
Tilmeldt: 7/04/2005 23:19


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron