Hjælp søges!!

Om spørgsmål i forbindelse med stiftelse af andelsboligforeninger

Hjælp søges!!

Indlægaf Repo » 4/06/2005 15:48

Jeg har tidligere skrevet et indlæg om Dansk Boligadministration, som i samarbejde med Valuar Gunnar Brandt opskrev andelsværdierne i forbindelse med stiftelse af andelsboligforeninger.

Nu vil jeg forsøge at få domstolene til at afgøre, om det er ansvarspådragende for en valuar at vurdere en ejendom til en højere pris, end den pris hvortil ejendommen netop er handlet.

I min egen andelsboligforening, overtog beboerne ejendommen ifølge reglerne om tilbudspligt, idet der forelå en købsaftale på 53 mill. Valuaren vurderede ejendommen til 61 mill. Det betød, at andelshavere som købte lejligheder efter stiftelsen (det gjorde jeg) betalte næsten 4 gange det oprindelige indskud. Denne overpris kunne kun lade sig gøre på grund af valuarens medvirken.

Gunnar Brandts advokat mener, at der blot er tale om et fejlskøn, som ligger inden for rammerne af, hvad domstolene tilsyneladende accepterer som fejlskøn.

Min påstand er, at der er tale om et bevidst fejlskøn. Det skyldes, at jeg har kendskab til mindst 3 andre foreninger, som er stiftet efter samme skabelon:

A/B TAVA på Nørrebro
A/B Grundtvigs Sidevej på Frederiksberg
A/B Sønderstrandhus i Sydvestkvarteret

Spørgsmålet er, hvor mange gange man kan skønne forkert, før man kan sige at der er et mønster.

Derfor har jeg brug for din hjælp.

Kender du til, eller bor du i en andelsboligforening som er stiftet med hjælp fra Dansk Boligadministration omkring år 2000, så vil jeg meget gerne høre fra dig. Du kan eventuelt blot skrive foreningens navn som svar på dette indlæg, eller sende mig i e-mail.
Repo
Repo
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 108
Tilmeldt: 8/07/2004 14:12
Geografisk sted: København

Tilbage til Stiftelse af andelsboligforening

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron