Er håndvask og radiator løsøre?

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Er håndvask og radiator løsøre?

Indlægaf Kim_DG » 26/07/2005 14:18

Jeg har købt en andelslejlighed, som trænger til en kærlig hånd.
Førhen har der været vask i soveværelset, men denne er pillet ned for istedet at bruge dette afløb til sælgers vaskemaskine, dog tager han denne vaskemaskine med når han fraflytter lejligheden. Det skal siges, der ikke er nogen håndvask ude på badeværelset heller. Radiatoren som engang har været i soveværelset kan jeg se også er pillet ned.

Jeg snakkede med en beboer i samme opgang, hun mente, at der var nogen generelle regler, som siger at man godt kan pille håndvask og radiator ned, men at disse ting skal sælger sætte op igen, når vedkommende flytter.

Vil derfor høre om en håndvask og radiator uden videre kan mangle, når man man overtager en andelsbolig?
Kim_DG
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 23/07/2005 12:40

Indlægaf cyberduck » 2/08/2005 16:11

Hej Kim_DG

Jeg sidder i bestyrelsen i en andelsboligforening, og vores praksis er hvad vores administrator kalder "normal".

Jeg vil anslå at både manglende håndvask og radiator skal tælle negativt i vurderingsrapporten, det har jeg set det gøre hos os, og vi bruger en vurderingsmand.

I vores salgskontrakter står der at en køber har 21 dage til at indgive skriftlig klage over mangler i lejligheden. Hvis jeg var dig, ville jeg gøre det, som jeg ser det burde du kunne få nogle penge til udbedring.

/CD
cyberduck
Novice
Novice
 
Indlæg: 22
Tilmeldt: 25/06/2004 13:24
Geografisk sted: Bagsværd


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron