vvs installation af komfur - en forbedring?

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

vvs installation af komfur - en forbedring?

Indlægaf homer132 » 9/08/2005 21:55

Jeg har købt en andelslejlighed hvor komfuret trængte til at blive udskiftet. Det har jeg så gjort. Som jeg forstår det er der ingen problemer i at dette gælder som en forbedring, har jeg ret? Hvor mange år afskrives et komfur over?
Da gaskomfur skal installeres af autoriseret vvs mand er det så muligt at beløbet for installationen også tæller som forbedring, eller er det ikke muligt at få pengene for det?
homer132
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 1/08/2005 22:03

Indlægaf Bjarke » 5/12/2005 12:42

For det første så skal du huske at der ikke findes generelle svar om forbedringer og løsøre. Det er afhængigt af den enkelte andelsforenings vedtægter og praksis.

Derudover, er et komfur som tommelfingerregel, at opfatte som løsøre. Det vil sige, at køber kan vælge eller fravælge at købe komfuret. Prisen findes ved almindelig forhandling mellem sælger og køber eller ved prisfastsættelse af en vurderingsmand.

Jeg tror ikke, at installationsomkostninger normalt medtages i prisen når det er løsøre.
Bjarke
Novice
Novice
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: 11/02/2005 14:28
Geografisk sted: København

Indlægaf zuma » 5/12/2005 16:03

Det afhænger af de nærmere omstændigheder. Hvis komfuret er fastmonteret og dermed nagelfast, så er det ikke at betegne som løsøre, men derimod som en del af lejligheden, som køber skal overtage.

Foranstaltninger, der er påkrævet for at få installeret et nyt komfur er efter min bedste overbevisning en forbedring, hvilket også er den praksis, vi opererer med i min forening.

Håber det er svar nok :smile22:
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron