Tilstoppet våndlås og sænket loft hos underboen...

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Tilstoppet våndlås og sænket loft hos underboen...

Indlægaf Kim_DG » 24/08/2005 16:44

Jeg er igang med en stor renovering af mit badeværelse. Dette er påkrævet, da der var en stor revne i gulvet.
Der er desværre opstået det problem, at der ikke kan løbe vand gennem mit afløb.
Jeg kontaktede så en VVS mand til at se på sagen og jeg fik en nøgle af underboen, så han kunne kigge på vbandlåsen. Til min store overraskelse opdager vi at der er sænket loft, så vandlåsen osv er skjult.
Jeg har så af omveje hørt, at ham der boede i lejligheden før jeg overtog den ikke måtte tage bad på badeværelset pga. den tidligere nævnte revne. Kan det tænkes der allerede dengang var problemer med afløbet?

Jeg har lidt svært ved at overskue situationen, for der er 3 spørgsmål der roder lidt rundt i mit hoved:

1. Kan den tidligere eje gøres til ansvar for et tilstoppet afløb, som jeg ikke har kunnet se før jeg fik rettet skaderne op?

2. Er det overhovedet lovligt at sænke loftet et sted som et badeværelse?

3. Er det andelsforeningen, som skal betale for denne udgift?
(Jeg ved at i 2 andre tilfælde i denne andelsforening, at der er problemer med afløbene)
Kim_DG
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 23/07/2005 12:40

Indlægaf Skywalker » 18/05/2006 21:49

Hej Kim

Jeg vil umiddelbart mene at dette link kan besvare nogle af dine spørgsmål: http://www.ejendomsadministration.nu/roerkasser.htm

vedr. ? 2, er der så vidt jeg ved, ikke nogle regler om lofthøjde i badeværelse, det er der derimod i andre beboelsesrum.

Mvh
Skywalker
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 2/03/2006 14:45

Indlægaf Skywalker » 18/05/2006 22:27

Vedr. mit svar til spørgsmål 2. :smile4:
Jeg var for hurtig på aftrækkeren, der er krav om lofthøjde på 2,3m i badeværelse.

Mvh
Skywalker
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 2/03/2006 14:45

Indlægaf kandidat » 19/05/2006 10:25

Jeg vil også mener at skjuler man en installation, f.eks. ved at sænke et loft, så skal den der har opsat loftet, sikre at man kan komme til installationen. Er der ikke lavet en servicelem i loftet, må en sådan laves, eller alternativt må loftet fjernes. Alt dette for ejerens (af det skænede lofts) regning.

Det er også det jeg læser ud af linket fra Skywalker.
-Kandidat-

-Har du har læst vedtægterne?-
kandidat
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 123
Tilmeldt: 19/03/2005 02:35


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron