Køb af gangareal

Generelle indlæg om køb og salg af andele.
Annoncer for køb og salg kan ikke placeres her.

Køb af gangareal

Indlægaf christinab » 11/11/2003 23:51

Jeg har en 2 værelselejlighed, der er delt op på en usædvanlig måde: Jeg bor øverst, og med tørreloftet som min ene nabo. For at komme ind på tørreloftet fra min opgang, skal man gå igennem min lejlighed. DVS at der er en gang der adskiller mit soveværelse fra resten af lejligheden. Jeg har derfor lås på bege døre, og skal derfor låse mig ud af mit soveværelse og ind i den anden del at lejligheden, hvis jeg f.eks skal på toitettet om natte. Jeg har derfor spurgt bestyrlesen, om jeg kan købe det gangareal, som går gennem min lejlighed, og som er fællesareal. Problemet er selvfølgeligt, at jeg derved afskærer andelshaverne i min opgang fra at benytte tørreloftet, med mindre de benytter den anden opgang (Vi er 2 opgange).

Mit spørgsmål der, om der er nogle der ved hvordan man griber sådanne en situation an. Skal der stemmes, eller kan bestyrelsen bestemme det. Hvis der skla stemmes, hvor mange stemmer skal så til for at jeg kan købe gangen.
Håber der er nogle der kan hjælpe
christinab
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 11/11/2003 23:37

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 12/11/2003 11:48

Beslutninger om salg af brugsret til fællesarealer skal træffes af en generalforsamling. Foreningens vedtægter kan indeholde bestemmelser om at beslutningen f.eks. kræver 2/3 flertal.

Hvis gangarealet benyttes som brandflugtvej kan det næppe inddrages til bolig. Kommunen skal underrettes ved udvidelse af boligarealet og kommunens kommentarer til en sådan ændring bør derfor indhentes inden forslaget forelægges for generalforsamlingen.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg


Tilbage til Om køb og salg af andele.

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron