Varigt ophold i forbindelse med bytte

Om reglerne og mulighederne for bytning af andelsbolig

Varigt ophold i forbindelse med bytte

Indlægaf lpr » 8/03/2005 15:52

Jeg er ved at bytte min andel med en anden andel. I den forbindelse er jeg fra byttepartens forening blevet gjort opmærksom på, at såfremt han ikke tager varigt ophold i min nuværende lejlighed, så kan jeg blive ekskluderet af hans forening efter vi har byttet. Kan man virkelig det, hvis foreningen har godkendt byttet? Det har ikke været muligt at få dem til at oplyse, hvad de mener med varigt ophold og jeg har ikke været istand til at finde nogen definition om end det er en meget brugt term i forbindelse med bytte. Derfor: Hvad definerer varigt ophold? Skal jeg leve i frygt en måned eller et år? Er der forskel på om han sælger eller fremlejer eller hvad? Hvordan og hvornår kan jeg blive stillet til regnskab for hans dispotioner?

Det var mange spørgsmål, men jeg håber at der er nogen der kan svare, da jeg ærlig talt føler mig lidt i vildrede...
lpr
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 8/03/2005 15:32

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 8/03/2005 23:30

Varigt ophold må være nogle måneder. Meningen er selvfølgelig at straffe fup og fidus. Man skal bytte for at bo i den nye lejlighed og ikke for at bytte videre eller snyde med ventelister.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf stinej » 8/10/2005 12:40

Hej Jens (og andre).

Jeg står også overfor et bytte, og har netop undret mig over samme passus vedr. varigt ophold. Hvordan vil min nye andelsforening (dvs. den jeg har byttet mig til) kunne holde øje med, om de mennekser, jeg har byttet med, bliver boende i min gamle lejlighed?
Det er svært dette her, for man kan jo ikke lave en "håndfæstning", der forpligter dem, man har byttet med, til at blive boende i et bestemt tidsrum! Er der nogen af jer derude i forum'et, der har været fanget i den slags sager? Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle erfaringer med, hvorledes "varigt ophold" bliver fortolket.

MVH stinej
stinej
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 8/10/2005 12:34


Tilbage til Bytning af andelsbolig

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster