salg af tom/ubeboelig lejlighed

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

salg af tom/ubeboelig lejlighed

Indlægaf janma » 17/10/2005 11:20

Hej.
Der er en sælger af en andelslejlighed i vores ejendom. Han er aldrig flyttet ind i lejligheden (haft den i 1 1/2 år) pga ubeboelig pga. slitage. (efter hans mening) Derfor har han nedrevet vægge, gulve, køkkenet, badeværelset osv, men ikke sat nyt op.
Nu er spørgsmålet. Hvad skal denne lejlighed nu koste, når han sælger? Er lejlighedens værdi stadig andelskronen, selvom der ingenting er i lejligheden? Kan sælger kalde nedrivningen "en forbedring" og derfor forlanger 100.000 kr ekstra ind?

mvh
Janma
janma
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 17/10/2005 10:57

Indlægaf Andels And » 17/10/2005 12:30

Har han fået tilladelse fra bestyrelsen eller kommunen til nogle af de ting du nævner?

Hvad blev skrevet på de oprindelige salgspapirene ang. lejlighedens tilstand?

Lejlighedens værdi burde være andelskronen plus evt forbedringer og minus for forværring og eller mangler.

Laver i selv vurderinger i bestyrelsen? I denne sag ville jeg anbefale at bruge en uvildig vurderingsmand allerede nu med hensyn til sagens indviklethed.
Andels And - Bestyrelsesmedlem og lægmand. Dansk som andet sprog!!!
Andels And
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 2/09/2003 22:30

Indlægaf kandidat » 17/10/2005 17:53

Jeg er enig med AA om at bruge en uvildig vurderingsmand. Husk at denne skal sælger betale pr. 1/1-2005. Så jeg ved ikke om han kan modsætte sig dette, hvis det ikke er standard procedure.
-Kandidat-

-Har du har læst vedtægterne?-
kandidat
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 123
Tilmeldt: 19/03/2005 02:35


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron