Videresalg af sammenlægningsandel?

Om reglerne for sammenlægning af lejligheder

Videresalg af sammenlægningsandel?

Indlægaf charlottestelsrud » 10/01/2006 00:59

Hej!
Min søster ejer en andel og har nu mulighed for at købe andelen ved siden af, dvs. gennem sammenlægningslisten. Min søster ønsker ikke at eje endnu en andel. Må hun købe den og derefter sælge den videre til mig? Eller er hun tvunget til at lægge den sammen med sin egen, hvis hun ønsker at købe?

Hvis det er muligt at hun kan sælge videre uden at lægge sammen, kan hun så sælge til min veninde? Hvis ikke, er det så muligt at både min veninde og jeg kan stå på andelsbeviset, således at hun blot er medejer?

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig!

Venligst Charlotte
charlottestelsrud
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10/01/2006 00:41

Indlægaf kandidat » 10/01/2006 01:02

Hvis hun køber med henblik på sammenlægning, så skal hun nok lægge sammen. Gør hun ikke det, ville hun i den forening er sidder i bliver tvunget til at sælge den via ventelisten (intern eller ekstern) de andre forslag er jo omgåelse af ventelisterne, efter min mening.
-Kandidat-

-Har du har læst vedtægterne?-
kandidat
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 123
Tilmeldt: 19/03/2005 02:35

SV:

Indlægaf charlottestelsrud » 10/01/2006 12:59

Ja det er klart at man på den måde ville snyde en masse folk på ventelisten....

Men der er vel intet i vejen for at min søster køber andelen, slår væggen ned entréerne imellem, sætter en dør i som hun alligevel ikke har tænkt sig at bruge og afslutningsvis køber min veninde sig ind som medejer af hele andelen?
charlottestelsrud
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 10/01/2006 00:41

Indlægaf Andels And » 10/01/2006 15:04

I vores forening skal sammenlægningen/tegninger godkendes ikke bare af kommunen, men også af bestyrelsen. Der skal være tale om reel sammenlægning. Det vil sige at der kan kun være en badeværelse og en køkken tilbage og evt. trappetoiletter nedlagte.

Andelshaveren skal udføre ovennævnte arbejdet indenfor et bestemte tidspunkt - netop for at undgå scenarier som din hvorpå en andelshaver kan agere som udlejer.

Der plejer at være regler på hvornår man kan blive medejer - 2 år hos os - læs vedtægterne.

Din søster kan også naturligvis frit tale med bestyrelsen!!!

Umuligt at dele en stor lejlighed?
Andels And - Bestyrelsesmedlem og lægmand. Dansk som andet sprog!!!
Andels And
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 2/09/2003 22:30

Indlægaf christian K » 11/01/2006 16:00

Jeg tror hellere ikke at kommunen ville acceptere lejlighederne som sammenlagte hvis eneste adgang mellem de to kun var en dør. Har selv været igennem processen med sammenlægning i Kbhs. kommune og her kom de ud og inspicerede for at se om det var en reel sammenlægning.
Det er hellere ikke sikkert at kommunen giver lov til sammenlægningen hvis de efter overskrider en hvis størrelse.
christian K
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 156
Tilmeldt: 7/04/2005 23:19


Tilbage til Sammenlægning af lejligheder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron