Opsætning af radiator i "køkken"

Vil montering af målere medføre besparelser og en mere rimelig udgiftsfordeling eller medfører det blot flere udgifter.

Opsætning af radiator i "køkken"

Indlægaf oleiso » 6/02/2006 23:59

Jeg er ved at slå to andelslejligheder sammen og har derfor nedlagt det ene køkken, som nu skal omdannes til et værelse.
Der er desværre ingen radiator i rummet, så det kan godt gå hen at blive en kølig fornøjelse at bruge det som beboelsesrum.
Så jeg kunne altså godt tænke mig en radiator, men det bliver jo noget dyrt med en der kører på el.

Jeg spekulerede derfor på, om det er muligt at installere en normal radiator på varmtvandsrøret som tidligere gik til køkkenvasken?
Jeg aner intet om dette, så bær over med mig, hvis det er et "dumt" spørgsmål...
oleiso
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6/02/2006 12:38

Indlægaf christian K » 7/02/2006 09:09

Der er ikke noget der hedder dumme spørgsmål, kun dumme svar.
Så lad os tage det pædagogiske svar, for at en radiator skal blive varm skal der løbe vand igennem den, så hvis du ønsker at gøre dette så overvej lige om du vil lade din varmtvandshane stå tændt døgnet rundt? Det vil du nok ikke, det vil koste en formue, meget mere end en elradiator ville. Derudover mener jeg hellere ikke det er tilladt.
Er det ikke muligt at få tilsluttet radiatoren til det eksisterende centralvarme anlæg? (hvis det altså findes)
christian K
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 156
Tilmeldt: 7/04/2005 23:19

Indlægaf oleiso » 7/02/2006 10:27

Ja, jeg har ikke rigtigt undersøgt det endnu, men der er som sagt ikke nogen centralvarme i rumet i forvejen, og det koster velen formue at få det installeret...
oleiso
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6/02/2006 12:38


Tilbage til Vand, varme og el

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster