offentlig vurdering

Om værdien af andelen i foreningens formue, lovens 4 værdiberegningsmetoder.

offentlig vurdering

Indlægaf lilly » 21/02/2006 00:32

Vores andelsforening skal igennem en offentlig vurdering til oktober, men vi har først generalforsamling til foråret 2007, hvor lejlighederne evt stiger i værdi. Vi skulle egentlig flytte til oktober, men vil gerne, inden vi sælger lejligheden, vide hvad den offentlige vurdering bliver, så vi kan se om vi hellere bør vente med salget til den offentlige vurdering træder i kræft ved den efterfølgende generalforsamling.

Spørgsmålene er:
1) Det er to år siden vi sidst havde offentlig vurdering - er det ikke meget sandsynligt at der vil ske en væsentlig stigning ved næste vurdering? (sådan som boligmarkedet ellers er steget)

2) Bliver det offentliggjort nogle steder hvad den offentlige vurdering er sat til, så vi selv kan indhente informationen til oktober/november
lilly
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 20/02/2006 23:14

Indlægaf zuma » 21/02/2006 09:19

Kære Lilly

For så vidt angår dit første spørgsmål, har der været nogle glimrende initiativtagere i dette debatforum, som du bl.a. kan læse om i vedlagte:

http://www.andelsbolig-debat.dk/andelsb ... c&start=25

Heraf skønner SKAT er der vil komme en stor stigning til næste år, hvad det da også tyder på, hvis ikke andelsboligforeninger skal halte for meget efter den almindelige markedsvurdering.

For så vidt angår dit andet spørgsmål, så kan du tjekke på SKATs hjemmeside, hvad vurderinger er, men de bliver mig bekendt først frigivet omkring marts 2007, selvom vurderingerne foretages i oktober 2006.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

Indlægaf schang » 21/02/2006 11:37

HEj Lilly,

Jeg vil blot supp. Zuma.

Du kan ringe til SKAT til oktober. Selvom at offentliggørelsen først sker i marts så er de flinke nok til at oplyse -off the record- hvad næste års vurderinger bliver. Eksempelvis har de allerede oplyst at 2005 vurderingen bliver 0% til trods for at det først offentliggøres her til marts.

Mine oplysninger i SKAT indikerer tilsvarende en stor stigning i 2006 vurderingen (dog ikke i samme størrelsesforhold som nævnt i Zuma´s link)

Schang
schang
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 34
Tilmeldt: 13/10/2004 18:00

Indlægaf Andel i Århus » 10/05/2006 15:12

Hej

Lige et spm i forlængelse af dette:

Betyder det at man kan får oplyst den næste offentlige vurdering allerede i okt. 06? og er det her kun uofficielle tal man kan få oplyst?

vh
Andel i Århus
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 10/05/2006 12:42
Geografisk sted: Århus

Indlægaf zuma » 11/05/2006 10:56

Ah jeg formoder da ikke at SKAT oplyser ud fra nogle forventninger. Du kan regne med, at de oplyser de rigtige tal.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

Indlægaf Andel i Århus » 11/05/2006 14:43

zuma skrev:Ah jeg formoder da ikke at SKAT oplyser ud fra nogle forventninger.


Det har du givetvis ret i :smile2: Det jeg mente var om tallene er offentlige fra oktober og det således bare er noget man skal spørge til eller om de ikke er frit tilgængelige før de udsendes i begyndelsen af 2007 og det således er noget man skal "overtale" nogen til at give sig

vh
Andel i Århus
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 10/05/2006 12:42
Geografisk sted: Århus


Tilbage til Andelsværdi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron