Salg af AB - Fremleje/Stå tom indtil salg

Salg af foreningens ejendom for at opnå stor økonomisk gevinst.

Salg af AB - Fremleje/Stå tom indtil salg

Indlægaf Hanne234 » 31/03/2006 10:22

Hej
Jeg bor i en andelsforening, hvor vi i øjeblikket taler om at sælge og fortsætte som lejere.
I mellemtiden har vi allerede overtaget en ny andelslejlighed, som vi er ved at renovere gennemgribende.
Vi er ikke nået så lang i processen mht. salget, og jeg er derfor bange for, at vi når at flytte inden salget. MEN da fremtidig køber vil give ca. 1.1 mil. for lejligheden er det næsten ikke til at bære, at vi skal gå glip af denne fortjeneste.
Hvad kan vi gøre? Vi har overvejet at fremleje lejligheden, men alle fremlejer skal godkendes af bestyrelsen, og jeg er ikke sikker på, at de vil mene, at vi har en gyldig grund. Omvendt tør jeg ikke spørge dem, da jeg så formoder, at de vil ”holde øje” med os efterfølgende.
Kan vi alternativt bare flytte ud, lade lejligheden stå tom, men en af os beholder folkeregisteradresse i den gamle lejlighed? –Og så bare håbe, at de ikke opdager det? Den løsning er jeg bare ikke så vild med aht. vores forsikringer mv. Endvidere har vi bopælspligt, jf. vedtægterne
Er taknemmelig for et godt råd.
Venlig hilsen Hanne
Hanne234
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 31/03/2006 09:20

Indlægaf pm » 31/03/2006 11:14

Det er en diskussion der er taget her på forum i mange variationer - at man ønsker at beholde en andelslejlighed for en kortere eller længere periode - det kan være "prøvetid" med ny kæreste, udlandsophold mv. - læs alle de mange tråde herom - bla Zuma" har givet mange kvalificerede svar!

Jeg selv ville holde meget lav profil - hvis det er en kortere periode et halvt til et helt år, og der er et stort økonomisk "upside" er det vel også værd at gøre lidt for det?

En af jer beholder folkeregisteradresse samt postadresse og I lader en del møbler blive stående.... kom en gang i mellem i lejligheden og overnat - lyder jo ikke som om det er så lang tid det drejer sig om - alternativt hvis I har intern liste og I kun kan sælge til familie kan I overveje at sælge til en af jeres forældre..

Bedste hilsner

PM
pm
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 199
Tilmeldt: 17/03/2005 18:07
Geografisk sted: København

Indlægaf Hanne234 » 31/03/2006 12:45

Tusind tak for rådet - jeg søger på Zumas indlæg.
/Hanne
Hanne234
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 31/03/2006 09:20


Tilbage til Salg af foreningens ejendom

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron