Andelskrone database

Om værdien af andelen i foreningens formue, lovens 4 værdiberegningsmetoder.

Indlægaf 4ndelshaveren » 4/05/2006 17:02

Jeg håber sku ikke du er sat til at styre foreningens økonomi.. :smile1:
4ndelshaveren
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 776
Tilmeldt: 11/11/2004 18:43

Indlægaf Andelshaver Nielsen » 4/05/2006 17:12

Jeg tror dine smånedladne kommentarer om hvad jeg ikke har forstået dækker over mangel på argumenter ;-)

Men det er også svært at argumentere imod, at gennemsnitskvadratmeterprisen siger mere om vurderingen og ejendommens værdi end gennemsnitsandelsboligkvadratmeterprisen.
Andelshaver Nielsen
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 67
Tilmeldt: 14/01/2005 15:39

Indlægaf 4ndelshaveren » 5/05/2006 11:24

Andelshaver Nielsen

Hvis du føler dig trådt over tæerne, er det fordi du ikke ved hvad du taler om. Sæt dig ind i tingene, så kan vi tage en snak. Alt andet er sjusk og det tiltaler mig ikke.

Efter al den snak frem og tilbage er det alligevel
29.650.000 kr baseret på Colliers, som bruges til at beregne jeres andelskrone. Husk nu at erhvervslejere og lejere ikke får andel i dette.

Dine forvrængede og fejlbehæftet argumenter har du luftet før, jævnfør tråden,

http://www.andelsbolig-debat.dk/andelsb ... php?t=1272

Kom nu ind kampen.... :smile3:
4ndelshaveren
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 776
Tilmeldt: 11/11/2004 18:43

Indlægaf CK » 5/05/2006 16:27

Nielsen, utroligt du gider diskutere med en der ikke læser dine indlæg. Bortset fra det har du ret: andelshavernes formueforhold kan ikke have gruppens interesse så naturligvis angives ejendmmens etagemeterpris. Kælderen indregnes ikke men hvis det er en parterre kan det forsvares.

CK
CK
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 5/05/2006 16:11

Indlægaf 4ndelshaveren » 5/05/2006 21:40

CK (Andelshaver Nielsen) velkommen til med nyt navn.

Nielsen og CK. Hvis i mener jeres metode er rigtig, kan
i kan starte med at korrigere samtlige bidrag til "databasen" for erhvervsarealer + udlejede areal. Alle bidragene i denne tråd dækker over vurdering af hele andelsboligforeningens besiddelser. Værdien fordeles herefter kun ud på andelshavers areal.

Som sagt brug de tal som fremgår i regnskabet. Det gør alle andre. Forsøg på at lave beregninger, når man ikke kan regne er dømt fiasko.
4ndelshaveren
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 776
Tilmeldt: 11/11/2004 18:43

Indlægaf moccha » 5/05/2006 22:33

Ai er det en der klapper sig selv på skulderen? :smile1:
moccha
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 268
Tilmeldt: 18/07/2005 09:30

Indlægaf Andelshaver Nielsen » 6/05/2006 16:15

CK skrev:Nielsen, utroligt du gider diskutere med en der ikke læser dine indlæg.


Jeg er ganske tålmodig.

CK skrev:Bortset fra det har du ret: andelshavernes formueforhold kan ikke have gruppens interesse så naturligvis angives ejendmmens etagemeterpris.


Bemærk, jeg har aldrig sagt at 4ndelshaverens metode er forkert, den siger bare i sig selv ikke meget om vurderingen eller områdets kvadratmeterpris.

Der er ejendommens gennemsnitslige kvadratmeterpris udregnet som vurdering/totalarealet mere velegnet.

Men som jeg også har sagt, det afhænger af hvad man skal bruge det til. 4ndelshaverens udregning er velegnet til at beskrive andelshavernes ejendomsbesiddelser.
Andelshaver Nielsen
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 67
Tilmeldt: 14/01/2005 15:39

Foregående

Tilbage til Andelsværdi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron