ekstraordinær generalforsamligng

Om indkaldelser, dagsorden, varsel, lovlighed, beslutningsdygtighed, afstemningsregler m.v.

ekstraordinær generalforsamligng

Indlægaf KKK » 11/05/2006 13:25

Hej

Er der nogen der kan fortælle mig om man spontant, kan stille ændringsforslag, til en ekstraordinær GF.
Jeg kan ikke finde noget om dette i vores vedtægter.

Håber på et hurtigt svar. Og takker så mange gange.

Venlig hilsen
kkk
:smile8:
KKK
Novice
Novice
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: 3/03/2004 15:03

Indlægaf Korkia » 11/05/2006 15:42

Rent principelt er det dagsordenen der gælder og hvis det er et helt nyt forslag der bliver stillet, så mener jeg ikke at det er gældende. I en anden tråd snakkede vi lidt om, at hvis der var tale om ændringer til et eksisterende forslag, så kunen det godt gå.
Korkia
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14/03/2005 00:55

Indlægaf aratan » 11/05/2006 15:44

Korkia skrev:Rent principelt er det dagsordenen der gælder og hvis det er et helt nyt forslag der bliver stillet, så mener jeg ikke at det er gældende. I en anden tråd snakkede vi lidt om, at hvis der var tale om ændringer til et eksisterende forslag, så kunen det godt gå.


Det er eogså min opfattelse, så længe det er en ændring til et eksisterende forslag så kan det accepteres, men det er så vidt jeg ved op til dirigenten om det er tæt nok på det oprindelige forslag til at det kan regnes som et ændringsforslag.

Carsten
aratan
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 360
Tilmeldt: 19/01/2006 16:42
Geografisk sted: Østerbro

Ændringsforslag

Indlægaf KKK » 11/05/2006 18:29

Hej igen, og mange tak.

Det drejer sig om at bestyrelsen vil have os andelshavere til at stemme ja, eller nej, til 1 forslag, der omhandler 3 forskellige ting. Den ene ting er det tvingende nødvendigt at vi stemmer ja til, men så har vi desværre samtidig sagt ja til 2 andre ting som vi ikke er interesseret i.
Så min hensigt var at komme med et ændringsforslag om at dele forslaget op i tre punkter, og derefter stemme om hvert punkt.

venlig hilsen
kkk :smile8:
KKK
Novice
Novice
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: 3/03/2004 15:03

Indlægaf Korkia » 12/05/2006 00:14

Alt efter hvem jeres dirigent er til general forsamlingen, så er der en chance for, at forslaget kan deles op i 3 dele, med hver sin afstemningen. Personligt syntes jeg det ville give fin mening, hvis de 3 forslag ikke har noget med hinanden at gøre. Jeg mener ikke at det er et nyt forslag, at forslår at stemme om de tre ting hver for sig, men en logisk konsekvens, når man har med 3 forskellige ting at gøre.
Korkia
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14/03/2005 00:55

ændringsforslag

Indlægaf KKK » 12/05/2006 15:54

Hej
Mange tak for jeres gode forklaringer og agumenter.
Jeg vil gerne vende tilbage, når vi har været til den forstående ekstraordinære GF, og fortælle om hvordan det gik.
Venlig hilsen
kkk :smile21:
KKK
Novice
Novice
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: 3/03/2004 15:03

Ændringsforslag

Indlægaf KKK » 25/05/2006 08:17

Hej igen

Her er jeg så med et lille resumè af vores ekstraordinære GF.
Der var ingen problemer med at få lavet ændringsforslag. Vi fik delt bestyrelsens forslag op i 3 punkter og kunne derefter stemme om hvert punkt.

Med venlig hilsen
kkk :smile2:
KKK
Novice
Novice
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: 3/03/2004 15:03


Tilbage til Generalforsamlinger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron