Vurdering af andelsværdi efter byfornyelse

Om værdien af andelen i foreningens formue, lovens 4 værdiberegningsmetoder.

Vurdering af andelsværdi efter byfornyelse

Indlægaf tkiernan » 16/05/2006 22:50

Vi er en lille andelsforening på indre vesterbro der blev byfornyet 2003-2004. Af forskellige årsager bliver vores byfornyelsesregnskab først integreret i vores driftsregnskab ved næste generalforsamling om en uge. Derudover er vores andelsværdi ikke blevet reguleret efter den off. ejendomsvurdering fra 2004 (pga skævt regnskabsår).

Mit spørgsmål går på måden som vores bestyrelse/administrator har opgjort værdien af ejendommen inkl de forbedringer som byfornyelsen har afstedkommet.

Under aktiver står der:

ejendommens værdikonto:
saldo 1 oktober 2004 : 3,714,611 (off. vurd fra 2002/3)
lejenedsættelse overført til byggesag: -14,000
afskrivning fjernvarme inst.: -34,287
afskrivning tørretumbler: -17,888
byggesag (byfornyelse): 4,790,605 (total omkostningerne minus off.støtte)

Ejendommens værdi: 8,455,141

(Så står der i parantes: kontantværdi i henhold til årsvurdering 1. oktober 2004 7,950,000).

- Kan man vælge (som i ovenstående) ikke at bruge den nyeste ejendomsvurdering (på 7,950,000) og bruge den gamle og tilføre byggesagen (byfornyelsen) som forbedring?

- Jeg ville tro at man skulle bruge den nyeste ejendomsvurdering OG tillægge den forbedring som byfornyelsen har medført - men det er måske ikke korrekt regnskabspraksis?

Altså går mit spørgsmål på hvordan man indregner den forbedring som byfornyelsen har medført - og om man kan undlade at brude den nyeste off. ejendomsvurdering.

Håber på hurtigt svar :smile2:
tkiernan
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 5/01/2005 14:26

Indlægaf tkiernan » 21/05/2006 23:10

Jeg er virkelig desperat - er der ikke nogen der har forstand på regnskabspraksis angående værdisætning af ejendommen efter byfornyelse??? Der er generalforsamling på tirsdag og jeg står virkelig på bar bund - og vores administrator synes ikke at være den skarpeste kniv i skuffen, og vores bestyrelse har valgt at stole blindt på hans håndtering.
HJÆLP! vh, thomas kiernan
tkiernan
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 5/01/2005 14:26

Indlægaf christian K » 22/05/2006 12:29

Jeg vil hellere ikke mene at ovenstående praksis er korrekt, det må være seneste offentlige ejendomsvurdering der skal bruges, uden tillæg af byggesagens forbedringer, når i nu har valgt at det er den offentlige vurdering der ligger til grund for jeres andelskrone. Så må i vente til næste offentlige ejendomsvurdering kommer og se om forbedringerne er slået igennem her, eller kontakte told og skat og bede om en ny vurdering ;-)
christian K
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 156
Tilmeldt: 7/04/2005 23:19


Tilbage til Andelsværdi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron