Fastsaettelse af valuarmetode?

Om værdien af andelen i foreningens formue, lovens 4 værdiberegningsmetoder.

Fastsaettelse af valuarmetode?

Indlægaf friis » 22/08/2006 18:03

Jeg bor i en stoerre AB i indre kbh, hvor andelskronen pt er 2.500 kr/m2. Det mener jeg er alt for lavt og har hoert mig ad hos ejendomsadministratoren, hvordan prisen fastsaettes.

Fastsaettelsen foelger handelsvaerdien, saa prisen altid er den bedste. Der er derfor ikke anledning til at bruge en anden metode, lyder svaret.

Jeg er selvfoelgelig interesseret i en hoejere andelskrone, men forstaar heller ikke, hvorfor metoden ikke umiddelbart lyder til at vaere til diskussion. Hvis handelsvaerdien er lig med den offentlige vurdering eller anskaffelsesprisen, saa er den grotesk for lav. Derfor kan det undre, at foreningen ikke varetager medlemmernes interesse ved at saette prisen hoejere.

Er der nogle tip til, hvordan man kunne begynde en diskussion om ovenstaaende i foreningen og evt. en afstemning om metoden (hvis da metoden er til afstemning). Jeg vil aede min gamle hat paa at mange foreninger leger forsigtig-per mere af idealistiske hensyn end af hensyn til medlemmerne.

Takker,
friis
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22/08/2006 17:54

Indlægaf 4ndelshaveren » 30/08/2006 23:03

I bruger jo allerede metoden "handelsværdi som udlejningsejendom" der giver den højeste værdi, så der er ingen grund til at diskutere eller debattere mere. Normalt er indre KBH et kostbart sted, så vurderingen per m2 burde være i det høje af intervallet 16-22.000 per m2.

Men andelskronen er jo nettoformuen per m2 efter gæld og andre forpligtelser, så kig i regnskabet.
4ndelshaveren
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 776
Tilmeldt: 11/11/2004 18:43

Indlægaf zuma » 3/09/2006 12:18

Der er forskel på andelskronen pr. m2 og vurderingen pr. m2, så som rigtigt foreslået af 4andelshaveren, så ville jeg kaste et blik i regnskabet.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44


Tilbage til Andelsværdi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster