valuarvurderingens natur

Om værdien af andelen i foreningens formue, lovens 4 værdiberegningsmetoder.

valuarvurderingens natur

Indlægaf akanerd » 2/02/2007 10:18

Hej på forum.

Vi er en andelsforening der kraftigt overvejer at anvende valuarvurdering. Vi har afholdt beboermøde og skepsis i foreningen hidrører bl.a.
- Hvad er årsagen til at der er så stor spændvidde i valuarvurderingerne? :smile23:

og

findes der en oversigt over valuarvurderings-m2-priser?:smile9: Det forekommer for nogle besynderligt og lotteri-agtigt, at næsten identiske ejendomme kan vurderes til vidt forskellige beløb - med forskelle der langt overstiger f.eks. forskelle i vedligeholdelsesstand. NB - kender godt tråden om andelsprisdatabasen her - leder bare efter "officiel" statistik over at m2-priserne svinger fra den off. vurderingspris og helt op til 20-22.000

håber i kan hjælpe på vej!!

på forhånd tak...
Christian.

EDIT - arghh - kan se at indlægget passer bedre under "værdi-kategorien" - hvis det støder at den er her, må ADM gerne flytte tråden... Chr.
akanerd
Novice
Novice
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 24/04/2006 12:13
Geografisk sted: københavn

Indlægaf zuma » 2/02/2007 17:03

Man har forgæves - her på siden - lavet en sådan empirisk undersøgelse, men den mundede aldrig ud i noget konkret, og desuden er priserne ikke længere opdaterede grundet den seneste udvikling.

Men du har da ret, det virker grotest, at der er så stor usikkerhed på et områder, der har så stor betydning for så mange mennesker.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

Indlægaf akanerd » 5/02/2007 15:41

zuma skrev:Men du har da ret, det virker grotest, at der er så stor usikkerhed på et områder, der har så stor betydning for så mange mennesker.


yep unfair - men jeg sidder i den situation at jeg overfor de skeptiske skal komme med et kvalificeret bud på hvorfor priserne varierer :smile23: - dette er lidt af en udfordring.... (når et realistisk bud er: den enkelte valuars personlige (og lokalkendskabsbaserede) forudsigelse af værdien af en tilsvarende udlejningsejendom)

er der nogen der har et link til DE's retningslinier for valuarvurdering, eller er de så utydelige (som kommenteret andetsteds) at jeg ikke kan få noget ud af dem?

takker forlods.....
Christian.
akanerd
Novice
Novice
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 24/04/2006 12:13
Geografisk sted: københavn

Indlægaf zuma » 5/02/2007 15:59

Jeg mener, at de er lagt i en anden debat af evt. Peter eller PeterLíb
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 5/02/2007 16:30

Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf akanerd » 5/02/2007 21:15

Admin. Jens Arentoft skrev:Vejledningerne findes på
http://www.andelsbolig-debat.dk/andelsb ... php?t=1648


Super :smile20: - så skal der læses!! - tak for det.

Christian.
akanerd
Novice
Novice
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 24/04/2006 12:13
Geografisk sted: københavn


Tilbage til Andelsværdi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster

cron