Dårlig vedligeholdelse og mindre mangler

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Dårlig vedligeholdelse og mindre mangler

Indlægaf Taue » 7/07/2007 14:28

Jeg forventer at overtage en andel til ca. 3. mio. 1. september 2007. Der er lavet er foreløbig slutseddel, med da forbedringer (ca. 140.000) ikke er specificeret ud, er der udarbejdet en endelig slutseddel.

Jeg har besigtiget lejligheden og har bl.a. konstateret følgende forhold jeg mener der bør tages hensyn til i vurderingen.

1. Der er lagt linoleum i gang, men der mangler fejelister.
2. Der mangler en del af panelet i et af kamrene.
3. Glasset i et forsatsvindue er i stykker
4. Vinduerne er ekstremt dårligt vedligeholdt
5. Træværket er ekstremt skrammet. Omkring 50-100 steder hvor malingen er slået helt af.
6. Spor i loft efter vandskade hos overbo.
7. Der er monteret forsatsvindue i køkkenet, men arbejdet er aldrig færdiggjort
8. Der mangler dobbeltdøre mellem to stuer.
9. Herudover er fx. gulvene i to stuer ret dårligt vedligeholdt (ca. 10% lak tilbage), men dog ikke noget alvorligt

I hvilket omfang kan jeg forvente at der tages højde for disse forhold i den endelige pris? Der kommer en ABF-udmeldt vurderingsmand ud i slutningen af juli (standard procedure ved salg). Kan jeg bede ham om at vurdere ovenstående forhold og sætte pris på evt. nedslag, eller skal jeg vente til overtagelsesdagen og derefter gøre opmærksom på disse mangler?
Taue
Novice
Novice
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: 25/03/2006 17:05

Indlægaf aratan » 8/07/2007 13:24

Ummdelbart ville intet af ovenstående pånær vandskaden og måske de manglende dørblade betegnes som fejl/mangler hos os...

Der kan måske forekomme et mindre nedslag for dårlig vedligeholdelse, men det kommer an på hvordan det typisk håndteres hos jer, vi bruger det ikke, pånær i måske MEGET grelle eksempler.

vandskaden er dog næppe noget som skal fraregnes hos sælger, men noget som foreningen skal stå for at udbedre.
aratan
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 360
Tilmeldt: 19/01/2006 16:42
Geografisk sted: Østerbro

Indlægaf sam » 8/07/2007 14:23

Hej Taue

Der må være/komme en egentlig opgørelse af forbedringer!
1,7 Er et arbejde, eksempelvis pålægning af linoleum, ikke færdiggjort, mener jeg der (hos os) plejer at komme et fradrag i værdien (så kan sælger vælge mellem at færdiggøre arbejdet eller miste fradraget)
2,8 Medmindre det er paneler/døre du har betalt for som forbedring tror jeg ikke der er noget at gøre.
3 Er det et forsatsvindue der er opgjort som forbedring vil jeg mene det skal repareres. Spørg om huset har en fælles glasforsikring.
4,5,9 Vores nye vurderingsmand er faktisk begyndt at trække ned ved dårlig vedligeholdelse af dét der kræver lak- og maling-vedligeholdelse for ikke at slides.

Mvh Sam
sam
Elite Entusiast
Elite Entusiast
 
Indlæg: 95
Tilmeldt: 14/01/2006 11:46


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster